וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחים בדם: חייו של חתול ביצות ניצלו בזכות תרומת דם

22.10.2012 / 20:00

חתול ביצות צעיר שנדרס הובא אל בית החולים הוטרינרי בבית דגן במצב קשה ונותח בהצלחה. את החלמתו ניתן לזקוף לזכותו של "טל", חתול הביצות מהספארי שתרם לו דם

לבית החולים לחיות בר של הספארי ורשות הטבע והגנים, הגיע לפני כמה ימים חתול ביצות במצב קשה לאחר שנמצא דרוס באיזור קיבוץ הזורע שבצפון. החתול הפצוע הגיע לבית החולים עם שברים בשתי רגליו האחוריות ובאגן, ונדרש לניתוח מורכב במיוחד. בסוף השבוע האחרון הוא הועבר לבית החולים הווטרינרי של האוניברסיטה העברית בבית דגן שם נותח. היום הוא כבר מתאושש בספארי ואף מתחיל לעמוד על רגליו וללכת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגיע עם אגן מרוסק ושתי רגליים שבורות. חתול הביצות הפצוע לאחר תרומת הדם/מערכת וואלה!, צילום מסך

הניתוח המורכב, שהתרחש ביום חמישי האחרון (19.10) כמעט ונדחה בשל חששם של הרופאים כי החתול לא יעמוד בניתוח הקשה, זאת בשל איבוד דם רב. על אף מצבו לווטרינרים היה ברור שלא יוכלו לדחות את הניתוח למועד מאוחר יותר, מכיוון שדחיה הייתה עלולה לסכן את חייו ולסכן את סיכוייו לשוב אל הטבע. בשל כך במקביל להכנסתו לניתוח, נלקחה לראשונה בבית החולים לחיות בר תרומת דם מ"טל", חתול ביצות בן 3 שחי בספארי עם אחיו "אביעד" (שניהם קרויים על שמם של מנחי הטלויזיה והרדיו, טל ברמן ואביעד קיסוס).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חתול הביצות בניתוח/מערכת וואלה!, צילום מסך

חתול הביצות "טל" הובא אל בית החולים לחיות בר שבספארי, שם נלקחה מגופו כמות דם של 80 מ"ל בעזרת מזרק אליו הוכנסו חומרים נוגד קרישה, ומיד בתום תרומת הדם נסעו מטפלי הספארי לבית החולים בבית דגן, שם ניתנה לחתול הפצוע מנת הדם. בניתוח המורכב שביצע האורטופד ג'וש מילגרם, אוחו רגליו ואגן הירכיים שלו והוא חזר להמשך אשפוז בבית החולים לחיות בר שבספארי, שם הוא מתאושש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חתול גיבור. "טל" חתול הביצות של הספארי/מערכת וואלה!, צילום מסך

חתול הביצות הוא חתול בינוני בצבע אפרפר ומשקלו מגיע לכ-12 ק"ג. בישראל, למרות הרס בתי הגידול שלו ניתן למצוא את חתולי הביצות לא רק באיזורים מדבריים אלא גם באיזור אגמון החולה, עמק בית שאן ובקרבת בריכות דגים ומקווי מים מתוקים, שם הם מוצאים את מזונם. אוכלוסיית חתולי הביצות שמונה על פי הערכות כ-600 פרטים בישראל הצליחה לשרוד עד כה את שינויי הקרקע והתרחבות הבניה, ובמקביל סיגלה לעצמה חיים ליד מקויי מים מלאכותיים, אך עדיין נשקפת לה סכנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully