וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה בצה"ל: 12 עריקים שוחררו ממאסר בגלל תקלה

22.10.2012 / 22:08

בפרקליטות הצבאית זועמים על המשטרה הצבאית ועל אגף כוח אדם, על שלא העבירו את החומרים הנדרשים להארכת מעצר העריקים, מה שהביא לשחרורם בתום 48 שעות. "זו שערורייה"

הפרקליטות הצבאית פועלת באחרונה ביד קשה נגד סרבני גיוס ועריקים משירות צבאי, ונוטה לבקש מבית הדין עונשי מאסר ממושכים. בחודשים האחרונים החליטה הפרקליטות הצבאית להעמיד לדין מספר אזרחים ישראלים שירדו מהמדינה והגיעו לביקור, כשהמוכרת ביניהם היא האזרחית הקנדית יאנה גורליק, שנשפטה לשלושה חודשי מאסר בפועל באשמת עריקות, ושוחררה בשבוע שעבר לאחר שבקשת המחילה שהגישה התקבלה בידי שלטונות צה"ל. עם זאת, למרות היד הקשה שנקטו בפרקליטות הצבאית נגד גורליק ודומיה, בשבוע האחרון שוחררו יותר מ-12 חיילים שערקו משירות צבאי, כשחלקם שוחרר זמן קצר לאחר המעצר, בשל העובדה שהסגירו עצמם ולא ניתן היה להותירם במעצר ללא הארכתו. אולם זה לא התאפשר, כנראה, בשל תקלות מנהליות באגף כוח אדם ובמשטרה הצבאית.

"זו שערורייה, חיילים שהסגירו עצמם שוחררו אחרי 48 שעות", אמר בשיחה עם וואלה! חדשות קצין בפרקליטות הצבאית. "אגף כוח האדם והמשטרה הצבאית כשלו, ולכן שוחררו העריקים, שחלקם נידון לעונש מאסר על תנאי בעבר. אי אפשר להתנהל בכפילות לשון בנושא", הסביר. לדבריו, "כלפי חוץ מדברים בנוקשות וכלפי פנים מזלזלים בסוגיה, וזה נכון גם לגבי קצינים באכ"א וגם באשר למשטרה הצבאית".

המשטרה הצבאית משיבה: "הפרקליטות לא התריעה בזמן"

קצין בכיר במשטרה הצבאית הגיב לטענות, וטען כי בחלק מהמקרים הועבר החומר הנדרש לפרקליטות הצבאית, אך במספר מקרים, מנעו הפקודות את הארכת מעצר החיילים שהסגירו עצמם בתוך זמן קצר, ולכן הם שוחררו. הקצין הבכיר הפנה אצבע מאשימה לפרקליטות הצבאית על כך שלא התריעה בזמן על מחסור בראיות ובמסמכים, כדי שניתן יהיה להעמיד את החיילים לדין.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "הפרקליטות הצבאית עושה את עבודתה במסירות וביסודיות, תוך הקפדה על הדין ושמירה על זכויות חשודים. ההחלטות המתקבלות על ידי הפרקליטות הצבאית נגזרות מטיב חומר הראיות המועבר לידיה".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully