וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יריב אופנהיימר יודיע על התמודדותו במפלגת העבודה

טל שלו

22.10.2012 / 6:00

לאחר 2 פעמים בהן התמודד מזכ"ל שלום עכשיו בפריימריז למפלגה והגיע למקומות נמוכים, הוא החליט לנסות שוב וציין כי יתמקד בסדר היום המדיני. "איאבק למען פתרון שתי המדינות"

מהמלחמה במתנחלים למאבק בח"כים של הימין: מזכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר, יודיע היום (שני) על התמודדותו על מקום ברשימת מפלגת העבודה לכנסת ה-19. "יריב חזק מול הימין" צפויה להיות סיסמת הקמפיין של אופנהיימר, שבמהלך פעילותו הציבורית בעשור האחרון עמד מאחורי עשרות עתירות לבג"ץ נגד המאחזים הבלתי חוקיים בגדה המערבית, וזכה לקיתונות של שנאה מהימין והמתנחלים.

בשונה מרשימת הכוכבים שהודיעה על הצטרפותה לעבודה בשבועיים האחרונים - סתיו שפיר, איציק שמולי ומיקי רוזנטל - אופנהיימר בן 35, הינו פעיל בולט וחבר במפלגה מאז גיל 17. זו הפעם השלישית בה הוא מתמודד בפריימריז במפלגה, לאחר שבשתי מערכות הבחירות הקודמות התמודד והגיע למקומות לא ריאליים.

בעשור האחרון משמש אופנהיימר, בעל תואר ראשון במשפטים ותואר שני במדיניות ציבורית, כמזכ"ל שלום עכשיו, שם הוביל את המאבק המשפטי והציבורי נגד הבנייה בהתנחלויות ועמד מאחורי עשרות עתירות לבג"ץ שהובילו בין היתר לפינוי עמונה, מגרון ומאחזים נוספים. הוא מותקף תדירות במילים קשות וחריפות על ידי הימין בשל פעילותו, ובשנים האחרונות אף קיבל בשל כך איומים מפורשים על חייו ונאלץ להיעזר בחברת אבטחה.

"המפלגה חייבת להציג חזית ברורה גם בנושאים מדיניים"

כמו כן, בשונה מהקו הסוציאל-דמוקרטי המועדף על יו"ר המפלגה, והאג'נדה הכלכלית חברתית שמביאים איתם הכוכבים האחרונים, אופנהיימר מצהיר כי הוא מתכוון להתמקד בעיקר במה שנתפס כנקודת החולשה של יחמוביץ' - סדר היום המדיני. "אני מבקש להביא אג'נדה מדינית ברורה שמוכנה להיאבק למען פתרון שתי המדינות, למען העברת הכספים מההתנחלויות לתוך ישראל ולמען שמירה על הדמוקרטיה הישראלית", אמר אתמול. "בארבע השנים האחרונות הצליח הימין לפגוע בערכים הדמוקרטים בתוך החברה הישראלית, להעמיק את השנאה והגזענות, לחוקק חוקים אנטי דמוקרטיים ולהרוס כל סיכוי להתקדמות מדינית". אופנהיימר הדגיש כי הוא סבור כי "מפלגת העבודה חייבת להציג חזית ברורה וחדה גם בנושאים אלו ולכן החלטתי להתמודד".

אופנהיימר אולי ימלא את החלל המדיני, אך את הכוכב הביטחוני יחימוביץ' טרם מצאה. בשבוע שעבר דווח כי עומר בר לב, מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר ובנו של הרמטכ"ל לשעבר חיים בר לב, שוקל להתמודד ברשימת העבודה אך יחימוביץ' ממשיכה לחפש אחר דמות ביטחונית בכירה שתצטרף לשורות המפלגה. בסוף השבוע הגיע גם כוכב הריאליטי הראשון של המפלגה, איתן שוורץ, זוכה תוכנית הריאליטי "השגריר" ובשנים האחרונות עסק במיתוג בינלאומי של תל אביב והיה ממקימי הוועד למען פליטי דרפור, והודיע על התמודדותו על כיסא ברשימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully