וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה מאיים על המערכת הפוליטית בלבנון

בועז ביסמוט

21.10.2012 / 9:14

שר התיירות הלבנוני, פאדי עבוד, שוקל לתבוע את יוצרי סידרת הטלוויזיה המצליחה "הומלנד" בגלל האופי שבו היא מציגה את בירת לבנון. בסצנה שהכעיסה את הלבנונים נראים צלפים אמריקנים מתצפתים על פגישה בין טרוריסט לבין מפקד חיזבאללה בלב ביירות. השר הלבנוני סבור כי הסדרה פוגעת בתיירות בארצו מאחר שביירות שוקקת חיים ולא מסוכנת. מומלץ לשר התיירות לשלוח את התביעה לארגון חיזבאללה ולמשטר הסורי, בעיקר אחרי הפיגוע שלשום שבו חוסל בלב ביירות ראש אגף המידע במודיעין הלבנוני, וויסאם אל-חסאן.

פאדי עבוד צריך לכעוס על דמשק ועל חיזבאללה מאחר שהשקט אכן נשמר בביירות מאז פיגוע מכונית התופת ב-2008. הפיגוע האחרון, כפי שכותבים העיתונים הלבנוניים, מאיים על השקט במדינה שהושג בעקבות הסכמי דוחא (העיתון "א-ספיר").

המחנה האנטי-סורי נזהר לא להאשים את חיזבאללה

מחנה ה-14 במארס, האנטי סורי, מיהר להאשים את משטר אסד. סעד חרירי והמנהיג הדרוזי וואליד ג'ומבאלט האשימו את נשיא סוריה בשאר אסד בחיסולו של אל חסן. אבל הם העדיפו שלא לצאת בהאשמות ישירות נגד חיזבאללה למרות תביעות האצבעות הברורות של הארגון באותו פיגוע.

"בואו ניזהר שלא לצאת בהאשמות כלפי גורמי פנים בלבנון, בואו נימנע ממחלוקות", אמר ג'ומבאלט, וזה ממחיש עד כמה בלבנון חוששים מהצתה חדשה של מתיחות דתית אלימה בין קהילות. הפרשן הלבנוני סלאח אל-משנוק האשים דווקא את הארגון של נסראללה: "המחסלים של חיזבאללה - די נמאס לקבור את יקירינו בלי להגיד מי אחראי למתרחש במדינה".

חיזבאללה נמצא לאחרונה עם הגב לקיר: בארגון רואים כיצד חברי הקואליציה הפוליטיים שלו (קואליציית ה-8 במארס) מתרחקים מהמשטר הסורי בגלל דעת הקהל של הרחוב בלבנון, בעיקר בעיר טריפולי. חיזבאללה החרד לגורל פטרונו מסלים את המצב.

מסיבה זו הצהיר הארגון לפני שבועיים כי שלח לוחמים לסוריה לצד המשטר, לכן הודה בשיגור מל"ט לישראל ולכן גם אחראי לפיגוע שלשום. חיזבאללה אחראי לרצח פוליטי פר אקסלנס שבא לאיים על המערכת הפוליטית בלבנון פן תתרחק יותר מדי מאסד. להבדיל מחמאס, חיזבאללה אינו יכול להרשות לעצמו להפנות גב לאסד. זה עבורו שקול להתאבדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully