וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות אלפי פלסטינים מצביעים בבחירות המקומיות

ניר יהב

20.10.2012 / 14:09

אבו מאזן שלשל הבוקר את פתק ההצבעה בקלפי, בבחירות הראשונות זה 7 שנים ברשויות המקומיות בגדה המערבית. חמאס מחרים את הבחירות ברצועת עזה, ופתח צפוי לגרוף את רוב הקולות

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

כחצי מיליון פלסטינים, תושבי הגדה המערבית, מצביעים היום (שבת) בבחירות לרשויות המקומיות ברשות הפלסטינית - לראשונה זה שבע שנים, ב-93 ערים וכפרים. ארגון חמאס מחרים את הבחירות והן לא יתקיימו ברצועת עזה.

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הגיע הבוקר בשעה 10:00 לבית הספר לבנים שבעיר אל-בירה ושלשל לקלפי את פתק ההצבעה. כ-340 קלפיות הוצבו ברחבי הגדה המערבית וברוב הרשויות המקומיות הבחירות כבר הוכרעו כיוון שהוצגה בהן רשימה אחת בלבד - של תנועת פתח, הצפויה לגרוף כמחצית מהקולות. כרבע מהמתמודדים בבחירות הן נשים, ועל פי ההערכות, שיעור ההצבעה יעמוד על כ-60% עד 70% מכלל בעלי זכות ההצבעה. ספירת הקולות תחל הערב והתוצאות צפויות להתפרסם כבר מחר.

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, מצביע בבחירות לרשויות המקומיות, אוקטובר 2012. רויטרס
הצביע והשפיע.יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן/רויטרס

הבחירות לרשויות המקומיות בגדה מתקיימות על רקע המצב הכלכלי הקשה של מרבית התושבים הפלסטינים. בחודש שעבר הודיע ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד, על שורת צעדים שיקלו על התושבים. בין היתר, הודיע פיאד על הורדת המע"מ בחצי אחוז ל-15% והגברת הפיקוח על מוצרי יסוד. פיאד הודיע גם על ביטול העלאת מחירי הדלק וגז הבישול, וכן על קיצוץ בהוצאות משרדי הממשלה, מלבד משרד החינוך, הרווחה והבריאות, "וזאת על מנת לספוג את הגרעון הכספי בגין הורדת מחירי הגז והדלק".

במסיבת עיתונאים שכינס על מנת להודיע על הצעדים אמר פיאד כי "לעם יש זכות להביע את עמדתו בצורה לא אלימה. אנו מגנים את כל מי שפוגע ברכוש ומתנהג באלימות". פיאד האשים את הכיבוש הישראלי במצב הכלכלי הקשה של הרשות, אך הבהיר כי אין כוונה לנתק את היחסים עם ישראל. "איננו מעניקים חסות לכיבוש, אנו משקיעים כל מאמץ כדי להסירו", אמר. לדבריו, לרשות יש "יכולת מוגבלת להתמודד עם מחירי המוצרים המאמירים" והיא עושה כל שביכולתה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הפגנות נגד יוקר המחיב ברמאללה. בן קלמר
מגפינים נגד יוקר המחייה ברמאללה/בן קלמר

במהלך חודש ספטמבר, אלפי פלסטינים מהגדה המערבית הפגינו במחאה על יוקר המחיה. ברמאללה חסמו מאות מפגינים צירי תנועה ראשיים, המחברים בין דרום הגדה לצפונה. במהלך ההפגנה הוצתו צמיגים, כבישים נחסמו באבנים, ונקראו קריאות נגד ממשלתו של סלאם פיאד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully