וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות צנועות: בלי פנים בכרזות האוטובוס בבירה

לאחרונה החליטה אגד לאסור פרסום דמויות על גבי האוטובוסים שלה, על מנת לפייס את החרדים ולהימנע מאפליית נשים. האיסור תקף גם למסעי הבחירות. "הפוליטיקאים לא יוצאי דופן"

הקמפיינים בבחירות הקרובות יראו קצת אחרת בבירה: בעוד המדינה תיצבע בפרצופי ענק של המועמדים והפוליטיקאים השונים, בירושלים יצטרכו תושבי העיר להסתפק בסיסמאות בלבד. חברת האוטובוסים "אגד" החליטה שלא לחרוג ממדיניותה החדשה שלא לפרסם דמויות של אנשים בפרסומות, וגם המועמדים יישארו בחוץ.

לפני שלושה חודשים, פורסם כי אגד הסכימה, בלחץ חרדי, להסיר תמונות של נשים ממודעות פרסום על גבי אוטובוסים ברחבי העיר. כעבור זמן קצר, על מנת להתמודד עם איסור אפליה בין גברים לנשים, הוחלט באגד להסיר כליל פרצופים מהכרזות, גם של גברים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קמפיין נגד אפליה באוטובוסים בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לקראת הבחירות הממשמשות ובאות, קיוו הפוליטיקאים שאגד תסיר את האיסור התמוה, אלא שישיבה שנערכה בנושא בחברה הסתיימה בהחלטה מפתיעה, שעשויה, אולי, לרמז על הכוח החרדי בעיר – אגד תמשיך באיסור לפרסם פרצופים במודעות פרסום באוטובוסים בעיר. כך, אותה מודעה שתפורסם בכל הארץ ותישא בגאון את פרצופו של פוליטיקאי כזה או אחר, תקבל בירושלים גרסה נפרדת – רק במילים.

מטה בן ארי: "מתבסס על מסרים ולא על תמונה"

במטה של חבר הכנסת מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) דווקא מרוצים: "בניגוד ליאיר לפיד, חבר הכנסת מתבסס בקמפיין הבחירות שלו על מסרים ולא על תמונה. לכן, אנו בטוחים שנקבל בירושלים עשרות אלפי קולות של אנשי ימין שרוצים מעשים בכנסת ולא רק דיבורים".

מנגד, חברי כנסת מסיעת מרצ תקפו בחריפות את החלטת החברה. "עוד שנייה תחייב אגד את נוסעיה לחבוש שטריימל או שביס", אמרה יו"ר המפלגה זהבה גלאון. "אגד היא חברה ציבורית ואולי כדאי לאסור עליה כליל לפרסם על אוטובוסים אם היא משתמשת בזיכיון הציבור כדי לקדם כפייה דתית חשוכה". ח"כ ניצן הורוביץ אמר כי "מדובר בעוד החלטה הזויה של אגד, הנכנסת פעם אחר פעם ללחץ הקיצונים החרדים בירושלים. אחרי שנכנעה ל'קווי ההשפלה', הסכימה לזרוק את הנשים לירכתי האוטובוס והעלימה אותן משלטי הפרסום, עכשיו כל בני האדם פסולים למראה - גם הפוליטיקאים. שוב הוכח כי כניעה אחת מזמינה גם את זו שאחריה. עצימת העיניים של משרד התחבורה היא שמאפשרת את הביזיון", אמר הורוביץ.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

אגד: "זו זכותה של החברה"

רחל עזריה, חברת מועצת העיר מטעם ירושלמים אמרה כי "כשאגד וכנען סירבו לפרסם את תמונתי על אוטובוסים במערכת הבחירות לפני ארבע שנים, ידענו שיש כאן בעיה אמיתית של כניעה למיעוט קיצוני שאם לא ניאבק בה, לא תיעצר. על אף שבג"צ והמדינה אמרו את דברם על כך שתמונות נשים וגברים יכולים וצריכים להתפרסם במרחב הציבורי, אגד וכנען ממשיכים בהתחכמויות שמגיעות לאבסורד כזה שאפילו ראש הממשלה לא יכול להופיע על אוטובוס היום. אני קוראת לאגד וכנען להתעשת, להפנים שיש גברים ונשים במרחב הציבורי, ועל כן יש לפרסם אותם על גבי האוטובוסים."

מחברת אגד נמסר בתגובה: "התקבלה החלטה משותפת לאגד וחברת כנען בתנועה הזכיינית של פרסום המודעות, להסיר את תמונותיהם של הנשים מהמודעות. כתוצאה מכך שהייתה עתירה לבג"צ בנושא הדרת נשים, היועצים המשפטיים של שתי החברות יעצו להסיר את הפרצופים בכלל במודעות בעיר. זו זכותה של החברה, מדובר בחלטה מסחרית והפוליטיקאים הם לא יוצאי דופן בעניין הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully