וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצא רוכש: קרן השקעות תציל את עובדי "פניציה"?

קובי דוד

18.10.2012 / 22:24

קרן ההשקעות "פורטיסימו" הגישה הצעה לרכישת המפעל, וכעת מצפים לאישור ועדת הנושים. יו"ר הוועד: "יש לנו עוד דרך ארוכה ולא מעט מכשולים. יכול להיות שיפוטרו מספר עובדים"

מסתמן כי 400 עובדי מפעל פניציה יכולים לנשום לרווחה: לאחר מאבק עיקש בן שלושה חודשים נגד סגירת המפעל שליד נצרת עילית, עקב המשבר הכלכלי הכבד בו היה שרוי, קרן ההשקעות "פורטיסימו" הגישה היום (חמישי) הצעה לרכישת המפעל, אשר נמצא בידי נאמן מטעם בית המשפט. המכירה תתבצע בהתאם לאישור העסקה על ידי הנושים במסגרת ההליך המשפטי.

קרן ההשקעות "פורטיסימו" מתמקדת בדרך כלל בהשקעות בחברות היי-טק וטכנולוגיה. במסגרת הסדר הרכישה, הקרן צפויה להזרים לחברה 170 מיליון שקלים. לדברי נציגי הקרן, בכוונתם לייצב את המפעל ולהוביל אותו לדרך חדשה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נמצא הפיתרון ל-400 העובדים?/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר ועד העובדים, חיים קטרי, סיפר לוואלה! חדשות: "אנחנו שמחים שנמצא משקיע שיכול להציל אותנו מהמצב אליו נקלענו". יחד עם ההתרגשות ציין קטרי: "יש לנו עוד דרך ארוכה, ולא מעט מכשולים. ראשית נצטרך לקבל את אישור אסיפת ועדת הנושים".

לדבריו, סכנת הסגירה שריחפה מעל המפעל צפויה להיעלם, אך עדיין קיים חשש לפיטורי עובדים. "יכול להיות שבמסגרת ההסכם החדש, יפוטרו מספר עובדים שטרם נקבע. צריך לבחון כל נושא לגופו".

בתחילת שבוע הבא, צפויה להתכנס אסיפת הנושים על מנת לאשר את העסקה. צעד זה מצטרף למספר פעולות שהתקיימו לאחרונה, שאפשרו את כניסת המשקיע החדש. בתחילת השבוע, נחתם הסכם עם חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל על הסכם להקמה וחיבור של המפעל למערכת ההולכה הארצית של גז טבעי והסכם עם חברת "סופרגז" להספקת גז טבעי דחוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully