וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל האריתראיות: נשות חסידות גור לא יילדו באיכילוב

18.10.2012 / 9:40

האדמו"ר של חסידות גור הורה להפסיק מנהג ארוך שנים לפיו נשות החסידות יגיעו ללדת בבית החולים הגדול בתל אביב. לטענתו, נשים אריתראיות המטופלות שם נושאות ומעבירות מחלות

אחרי שנים של שיתוף פעולה בין חסידות גור לבין בית החולים איכילוב החליט לאחרונה האדמו"ר מגור להפסיק את הנוהג המקובל לפיו נשות החסידות יולדות בבית החולים הגדול בתל אביב. ההחלטה התקבלה בעקבות העובדה שנשים אריתראיות רבות שמגיעות ללדת בבית החולים ובשל הידבקות עשרה אנשי צוות נדבקו בשחפת – שמעבירות מבקשות המקלט, לדברי האדמו"ר.

להחלטה זו של החסידות יש השלכות כלכליות משמעותיות על בית החולים שמרוויח על כל יולדת שבאה בשעריו, ודאי כאשר מדובר בחסידות הגדולה בישראל, שם שיעורי הילודה הם מהגבוהים בארץ. לאחרונה דווח כי עד כה עלות הטיפול במסתננים לבית החולים איכילוב הגיע ל-28 מיליון שקלים וכי כעשירית מהלידות הן של מבקשות מקלט.

מבית חולים איכילוב נמסר בתגובה כי לפני כחודשיים הייתה הוראה כזו, ולאחר בדיקת נציגי הרבי מגור היא בוטלה ומאז הכל מתנהל כרגיל.

החסידות מקפידה בהפרדה בין המינים

חסידות גור נחשבת לחסידות הגדולה ביותר בישראל ועל פי הערכות היא מונה כ-12 אלף בתי אב. גם במפלגת אגודת ישראל החסידות היא בעלת ההשפעה הגדולה ביותר וכל החלטה שמתקבלת במפלגה היא ברוב המקרים על פי דעתו והחלטותיו של רבי יעקב אריה אלתר, האדמו"ר הנוכחי, דרך נציגו בסיעה, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. חסידות גור ידועה מאוד בהקפדה על כל מה שקשור להפרדה בין המינים וההפרדה בקווי האוטובוסים, המכונים קווי מהדרין, החלה בעיקר בהשפעתה.

על פי התקנות יש לשמור מרחק נגיעה גם בין איש לאשתו מעבר למקובל בציבור החרדי. למרות שנמתחה ביקורות קשה על הקפדות אלו, חסידי גור ידועים בהערצתם את האדמו"ר וכל מה שנקבע על ידו מבוצע ללא עוררין. חסידי גור פזורים ברחבי הארץ בקהילות בערים ירושלים, בני ברק, אשדוד, תל אביב, חיפה, חצור הגלילית, ערד וקריית גת. על פי תקנת האדמו"ר, זוגות שנישאו מחייבים להתגורר מספר שנים בקהילות גור בפריפריה, חצור הגלילית, ערד ואשדוד.

  • עוד באותו נושא:
  • איכילוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully