וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרירי מצרים וירדן נכנסו לתפקידם: "מסר של שלום"

טל שלו

17.10.2012 / 22:35

השגרירים החדשים הגישו לנשיא פרס את כתבי האמנה שלהם והציגו בפניו מסרים מפייסים: "לאפשר לדורות הבאים עתיד טוב יותר". השגריר הירדני מונה לאחר שנתיים ללא נציגות בישראל

השגרירים החדשים של מצרים וירדן בישראל נכנסו הבוקר (רביעי) לתפקידיהם והגישו לנשיא המדינה שמעון פרס את כתבי האמנה שלהם. הנשיא פרס ברך את השגריר המצרי עאטף מוחמד ואמר לו כי ישראל מחשיבה את מצרים כמנהיגה בעולם הערבי, ורוחשת כבוד עצום למדינה ולעם המצרי: "אני יודע שאין זה פשוט, ושיש מי שרוצה לפגוע בתהליך השלום, אבל אני בטוח שהממשלות שלנו יעשו כל שביכולתן כדי לשמור על השלום ולאפשר לדורות הבאים עתיד טוב יותר".

השגריר המצרי ענה לפרס כי "הגעתי עם מסר של שלום ממדינתי, אשר מחויבת לכל ההסכמים עם ישראל, ובראשם הסכם השלום. ישראל ומצרים נמצאות באותה סירה ושותפות לעמדה שיש לפעול לעתיד של שלום באזור כולו".

שגריר ירדן הנכנס: "מייחלים לשמירת חופש הפולחן"

השגריר הירדני ואליד חליד עבדאללה עוביידאת נכנס לתפקידו לאחר שנתיים וחודשיים בהן לא כיהן שגריר ירדן בישראל. השגריר הדגיש כי עיקרון מרכזי במדיניות החוץ של מדינתו הוא "כינון שלום בין כל שכנותיה וייסוד מדינה פלסטינית ריבונית, שתשכון בשלום לצד מדינת ישראל". השגריר הירדני הדגיש כי המלך עבדאללה סבור כי "יש לנקוט בפעולות ממשיות ואפקטיביות בשטח כדי לקדם את השלום".

פרס ביקש מהשגריר להעביר מסר לעבדאללה כי חידוש המשא ומתן נמצא בראש סדר העדיפויות הישראלי וכן התייחס לסוגיית חופש הפולחן בירושלים, לאור אירועים שאירעו בחודשים האחרונים עם מתפללים מוסלמים בהר הבית. השגריר הירדני אמר לנשיא כי "הממלכה ההאשמית מייחלת לשמירת חופש הפולחן השוויוני בירושלים לכל המדינות והדתות".

סגן שר החוץ דני איילון, שהשתתף בקבלת הפנים, ברך את שגריר ירדן הנכנס עמו שרת באו"ם בשנות ה-90: "אני מברך על המינוי המכובד והמקצועי שנתנו לך, ומאחל לך ולשאר עמיתיך בהצלחה בשירותכם". פרט לשגרירי מצרים וירדן, הגישו היום כתבי האמנה גם שגרירים מארמניה, חוף השנהב, איטליה ומלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully