וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לדור מגיב להתקפות: "התנכלות אישית לפרקליטים"

גלעד גרוסמן

17.10.2012 / 21:05

"זו פרקטיקה שקיימת בתחום הזה של המלחמה בשחיתות", אמר פרקליט המדינה בתגובה להתקפות על החלטת הפרקליטות לערער על פסק דינו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט

"יש טקטיקה מאומצת של התנכלות אישית לפרקליטים" - כך אמר הערב (רביעי) פרקליט המדינה משה לדור, והתכוון ככל הנראה, בין השאר, לאמירותיו של אורי קורב, התובע במשפט אולמרט, שהתפרסמו לפני תחילת משפטו של ראש הממשלה לשעבר, וכן להתקפות אישיות שהן מנת חלקו של לדור עצמו.

לדור אמר את הדברים יממה לאחר שהחלטת הפרקליטות להגיש ערעור נגד פסק הדין של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בו הורשע בהפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות, הובילה למתקפה נגד הפרקליטות ולדור מצד מקורביו של אולמרט. יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן, אמר בתגובה להחלטה כי "במקום להפנים את הביקורת, וללמוד את פסק הדין על מנת שלא יחזור על עצמו לעולם מקרה שבו פרקליט מדינה גורם להדחת ראש ממשלה מכהן בישראל שלא בצדק, מנסה פרקליט מדינה להציל את יוקרתו האישית ולהשיג לעצמו מקצה שיפורים - והכל על חשבון משאבי הציבור ותוך המשך הפגיעה במר אולמרט. זו פשוט שערורייה שמערכת עם עוצמה כה חזקה משתמשת בכוחה לרעה ובאופן בלתי הגון".

לדור אמר את הדברים בערב בנושא שחיתות פוליטית בישראל במכון הישראלי לדמוקרטיה, והוסיף כי בפרקליטות מבחינים בניסיון לגרום לדה-לגיטימציה של הפרקליטות ולפגוע בתפקוד תובעים ספציפים: "אם מחרתיים בבוקר הפרקליט צריך להופיע בחלק הכי מרכזי בתיק, שאת כל כוחותיו ומשאבי התוכן והנפש הוא צריך להשקיע בדיון – זה הזמן לשלוח נגדו תלונה. זו טקטיקה שהולכת ותופסת אחיזה ומשתכללת בתקופה האחרונה. 'תטפל בפרקליט'", אמר לדור. "זה לא משפיע עלינו, אבל אנחנו מבחינים בזה".

הוא הוסיף שבתחום של המלחמה בשחיתות, בניגוד לתחומים אחרים, קיימת תופעה של ניסיון "לנהל את המשפט בתקשורת" - "אני רוצה לייחס כמעט אשמה לאלה שמובילים את הטכניקות האלה", אמר פרקליט המדינה. "הטכניקות האלה נועדו להשתלט על תודעת הציבור, על מה שהוא יידע – וגם על הפרקליטים והעדים, לקבע בתודעת הציבור אמיתות כאלה ואחרות. כאשר המהלך הזה מופרך, אנחנו צריכים להניח שזה יתנפץ בהמשך הדרך – אבל המציאות היא שזה לא ככה". הוא הוסיף כי "זו פרקטיקה שקיימת בתחום הזה של המלחמה בשחיתות, כשמדובר באנשים מקושרים, חזקים, מרשימים, מחוברים היטב לכלי תקשורת כאלה ואחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully