וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר החדירה: צה"ל וצבא ארה"ב יתרגלו יירוט מזל"ט

17.10.2012 / 23:08

בצה"ל מדגישים כי יירוט כלי הטיס האירני היה מוצלח, אך למניעת הישנות מקרה דומה יתורגל היירוט בתרגיל הגדול שעורכים הצבאות. מפקד הכוחות האמריקנים: "מחויבים לביטחונכם"

צה"ל וצבא ארצות הברית יתרגלו יירוטים של כלי טיס בלתי-מאוישים, לאחר חדירת המזל"ט האירני לשטח ישראל, במהלך התמרון הצבאי הגדול ביותר שקיימו הצבאות מעולם - כך אמר היום (רביעי) לוואלה! חדשות גורם ביטחוני בכיר. התרגיל החל לפני כשבוע וצפוי להימשך ארבעה שבועות. לדברי הגורם, בשבוע האחרון של התרגיל ידמו מערכי ההגנה האוויריים תהליכי גילוי, זיהוי ויירוט של טילים בליסטיים ורקטות ארוכות טווח, שידמו שיגורים ממדינות האזור, לרבות אירן. לצד זאת, בשל האירועים האחרונים, ישולב יירוט מזל"ט, "שכן זיהויו הוא משימה קשה מאוד, וכל שכן יירוטו".

שר הביטחון, אהוד ברק, נפגש היום עם סגן יו"ר המטות המשולבים של צבא ארה"ב ,ספטמבר 2012. אלון בסון, משרד הביטחון, משרד הביטחון
גם שר הביטחון ייקח חלק פעיל בתרגיל/משרד הביטחון, אלון בסון, משרד הביטחון

הגורם הדגיש כי התוצאות שחיל האוויר הציג מרגע הגילוי ועד ליירוט משביעות רצון, ואין בתרגול כדי לרמוז אחרת, אולם מטרתו "למנוע אירוע דומה בעתיד".

"התרגיל נועד לשפר שיתוף הפעולה בין הצבאות"

מפקד כוחות הצבא האמריקני בתרגיל, הגנרל קרייג פרנקלין, סיפר לוואלה! חדשות על היקף התרגיל, שעלותו 30 מיליון שקלים לצה"ל ו-30 מיליון דולרים לצבא ארצות הברית. "מדובר בתרגיל הכי גדול שנערך בין שתי המדינות אי פעם. ישתתפו בו מעל ל-3,000 אנשי צבא ארה"ב, מהם אלף על אדמת ישראל". לדבריו, "התרגיל מיועד לשיפור יכולותינו הצבאיות ושיתוף הפעולה בין הצבאות. הוא בוודאי לא קשור לבחירות או לאירועים במזרח התיכון, אלא חלק מהסכם ארוך טווח בין EUCOM (מפקדת צבא ארה"ב באירופה, א"ב) ובין צה"ל, לקיום תרגילי שיתוף-פעולה על בסיס שנתי. ארה"ב מחויבת באופן מלא לביטחון ישראל".

כשנשאל הגנרל פרנקלין האם היקף התרגיל אכן קוצץ, השיב כי השינוי לא היה מהותי. "הסכמנו, שתי המדינות, לעכב ולקצץ מעט בתרגיל, כדי להפחית נוכחות אמריקנית בשטח ישראל", סיפר. אחד החידושים המרכזיים בתרגיל תהיה הפעלת מערכת פטריוט משופרת, כיפת ברזל וסנסורים חדשים בסוללת חץ 2. ראש מנהלת התרגיל, תא"ל ניצן אוריאל, הוסיף לדבריו של הגנרל האמריקני, כי "התרחיש יהיה רב-זירתי. מטרתו היא לדעת איך להתמודד יחד עם האיומים השונים בגזרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully