וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילים ניווטו עם טלפון נייד - ונכנסו לטול כרם

17.10.2012 / 17:39

שני חיילי צה"ל נעצרו על ידי שוטרים פלסטינים חמושים לאחר שנכנסו בטעות לעיר הפלסטינית. בחקירתם הודו: "טעינו בדרך בגלל שימוש בתוכנת ניווט". המשטרה הצבאית פתחה בחקירה

שוטרים פלסטינים שפטרלו באזור טול כרם, שטח בשליטה ביטחונית פלסטינית, זיהו היום (רביעי) שני חיילי צה"ל חמושים ולבושים במדים נוסעים ברכב אזרחי ועיכבו את השניים לחקירה. דיווח על האירוע הועבר לידי מפקד התיאום והקישור (מת"ק) של המנהל האזרחי באיו"ש ולגורמי צבא בכירים שדרשו מהצד הפלסטיני להשיב במהירות את החיילים לצד הישראלי ללא חקירה.

השניים הועברו לידי קציני המת"ק, ובתום תחקור קצר התברר כי הם נסעו לכיוון הבסיס הצבאי בגזרה, אך בשל שימוש בתוכנת ניווט הגיעו בטעות לציר תנועה שאסור לנסיעה עבור אזרחים ישראלים. גורם צבאי אמר כי "מדובר בחיילים שבאופן תמים ביקשו לקצר דרך ולהגיע במהירות לבסיס הצבאי תוך שימוש בתכנת ניווט. הם נכנסו לשטח בשליטה פלסטינית וגילו את הטעות כשראו שוטרים חמושים". הגורם הוסיף כי מדובר באירוע חמור וכי החיילים פעלו בניגוד לפקודות. "האירוע יכול היה להסתיים אחרת ללא התיאום הביטחוני הגבוה בין צה"ל למנגנוני הביטחון הפלסטינים", אמר הגורם. פרטי המקרה הועברו לידי המשטרה הצבאית שפתחה בחקירה.

בשנה החולפת התרחשו מספר אירועים דומים ביניהם מקרה של חייל מילואים שהשתמש בתוכנת ניווט בגזרת החטיבה המרחבית מנשה ובטעות נכנס לשטח בשליטה ביטחונית פלסטינית. החייל, רכוב על אופנוע, נעצר על ידי השוטרים הפלסטינים אך סרב להתלוות אליהם לחקירה. התערבות מהירה של המח"ט אל"מ רסאן עליאן הביאה לשחרורו המידי על ידי הפלסטיני.

לפניות לכתב: amirbohbot @walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully