וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחה שכזו: שישה גורים יונקים חולצו ואוחדו עם אמא מאמצת

17.10.2012 / 15:10

שישה גורים יונקים בני יומם חולצו אמש מהסגר בדרום על ידי עמותת ה"כלבים שבצל". תושיה של בנות העמותה הפגישה אותם עם כלבה מניקה והפכה אותם למשפחה אחת גדולה

"הלא יאומן קרה מבחינתנו", אומרת נטע דר אחת מבנות עמותת "הכלבים שבצל" שחילצו אמש שישה גורים בני יומם שנזרקו בהסגר העירוני באשקלון, והצליחו לאחד אותם הבוקר עם אמא מניקה שחולצה גם היא מהסגר אחר יחד עם הגור שלה, ובכך הצילו את חייהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האמא מניקה שבעה גורים. אחד שלה ושישה מאומצים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגורים לא היו מחזיקים מעמד עד הבוקר

"קיבלנו אתמול בלילה הודעה על ששת הגורים הנטושים והיה ברור שאם לא מוציאים אותם באותו הרגע הם לא יחזיקו מעמד עד הבוקר", מסבירה נטע. הכלבן של ההסגר העירוני באשקלון, בו הם ננטשו, הסכים לפתוח עבורנו את ההסגר בשעת לילה מאוחרת, והעברנו את הגורים למשפחה אומנת בהרצליה שהאכילה אותם בבקבוק כל הלילה".

בנות העמותה הבינו שהפיתרון היחידי לגורים הוא למצוא להם אמא מניקה, והן מיהרו להוציא כלבה מניקה עם גור, אותם הן מנסות לחלץ כבר כמה ימים מהסגר במרכז הארץ. "ניסינו בימים האחרונים להוציא כלבה מניקה מההסגר, אחרי שכל הגורים שלה מתו מלבד אחד, אבל לא היה לנו לאן להעביר אותה ואת הגור שלה. כשמצאנו את בית האומנה לששת הגורים מיהרנו להוציא את האם והגור, ובכך הצלנו גם אותם וגם את ששת הגורים היונקים". במהלך החילוץ מההסגר ראו הבנות גור מוזנח חולה בכלבלבת והן הצליחו להוציא גם אותו לטיפול במרפאה של הוטרינר דר' יובל סמואל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשפחה האומנת הניקה אותם כל הלילה. אחד הגורים הנטושים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נמצאו עם עיניים עצומות ועם חבל הטבור עדיין לגופם. ששת הגורים הנטושים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מפגש מורט עצבים"

"המפגש של האמא עם הגורים היונקים היה מורט עצבים", אומרת נטע, "אחרי דקות של מתח האמא ניגשה אל הגורים התחילה ללקק אותם ולהניק אותם. לא האמנו שנצליח, אנחנו מותשות אבל מאושרות".

בנות העמותה שמתמודדות בחודשים האחרונים עם כמות נטישות מאסיבית של גורי כלבים יונקים מספרות שלצד הסיפורים המשמחים ישנם כמה מקרים קשים שמסתיימים פעמים רבות במוות של הגורים. "לפני כמה חודשים קיבלנו קריאה דומה מאחד ההסגרים של תשעה גורים יונקים שהושארו מחוץ להסגר. האיש שהשאיר אותם שם לא הסתפק בנטישה ונתן לגורים רעל עכברים", מספרת נטע. התשעה היו בטיפול תחת אחריות העמותה במהלך חודשיים ורק גורה אחת שרדה והיא נותרה עם בעיות עצביות קשות.

עמותת "הכלבים שבצל" נמצאת בקשיים כלכליים עקב ריבוי מקרי נטישה והתאכזרות לבעלי חיים בהם היא מטפלת. העמותה, שחרתה על דגלה הצלת חיים בכל מצב, מצילה עשרות כלבים וחתולים בכל חודש מהסגרים עירוניים ומהרחוב, ומעניקה להם הזדמנות נוספת לחיים.

תרצו לעזור?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גור חולה כלבלבת שחולץ מההסגר/מערכת וואלה!, צילום מסך

למי שיכול ומעוניין לעזור בכיסוי החובות:
פרטי חשבון להעברה בנקאית: בנק לאומי, סניף 988, מספר חשבון: 2546465 חשבון על שם "הכלבים שבצל".

תרומות באשראי אימוצים ובתי אומנה: טלפונים בדף העמותה בפייסבוק של "הכלבים שבצל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully