וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צביעו?ת הכנסיות הפרוטסטנטיות

איזי ליבלר

17.10.2012 / 10:16

קריאה שהושמעה לאחרונה, הדוחקת בקונגרס האמריקני לבחון מחדש את התמיכה הצבאית בישראל, ואשר מקורה בקבוצה של מנהיגים נוצרים פרוטסטנטים, היא דוגמה מעוררת שאט נפש להפעלת סטנדרטים כפולים נגד המדינה היהודית, וזאת במעטה של אדיקות וצביעות מתחסדת.

החתומים על הקריאה לקונגרס - הכוללים, בין השאר, מנהיגים לותרנים, פרסביטריאנים, מתודיסטים ואת "המועצה הלאומית לכנסיות" הרדיקלית - בוודאי לא הגבילו עצמם לפעולה זו, וזאת על אף התפקיד ששיחקו כנסיותיהם בדמוניזציה, ברדיפתם וברציחתם של יהודים ב-2,000 השנים האחרונות.

אפשר לומר כי הלותרנים נעזרו בהגיגיו של מייסדם מן המאה ה-16, מרתין לותר, אשר לאחר שכשל בהמרת דתם של היהודים, קרא למאמיניו לרצוח את "התולעים הרעילות ומפיצות הארס" ולהצית את בתי הכנסיות ובתי הספר שלהם. תלמידיו של לותר הפנו מחדש את הוראותיו האנטישמיות ומכוונים אותן לישראל במקום כלפי יהודים בודדים. תזמונה של עתירה זו להפסקתה המיידית של התמיכה בישראל מעצים את הזדוניות שבה.

זוהי תקופה שבה איראן גרעינית היא איום פוטנציאלי לקיומה של ישראל; הפונדמנטליזם האיסלאמי הרחיב את השפעתו ומאיים על ביטחונה של ישראל בכל גבולותיה; האחים המוסלמים האנטישמים, מקימי חמאס, מחזיקים במושכות הכוח במצרים; אל-קאעידה פועל בחופשיות בחצי האי סיני; בן חסותה של איראן, חיזבאללה, מכוון אלפי טילים אל עבר מרכזי האוכלוסייה המרכזיים של ישראל; חמאס ממשיך לשגר רקטות נגד אזרחים ישראלים; ו-30 אלף סורים נהרגו עד כה במלחמת אזרחים עקובה מדם בין אל-קאעידה, קבוצות ג'יהאדיסטיות והעלאווים של אסד.

האם זהו הזמן ל"נוצרים" לקרוא לקונגרס להגביל את התמיכה הצבאית במדינה היהודית המותקפת?

הפגנה פרימיטיבית, סטנדרטים כפולים

התנהגותם מצביעה על ישראל בתור המכשול לשיחות השלום. ואולם ראש הרשות אבו מאזן סירב לדבר עם ישראל, וזאת אפילו לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הפעיל את הקפאת הבנייה חסרת התקדים בת עשרת החודשים בהתנחלויות, בניסיון עקר להביא את הפלשתינים לשולחן המשא ומתן.

יתר על כן, הרגישויות ה"נוצריות" לא הוטרדו על ידי ההסתה והשנאה האנטישמית האכזרית, וכן קידושם של טרוריסטים רצחניים אשר מקורם אינו רק חמאס אלא גם הרשות עצמה, הממשיכה להכחיש עד היום כל קשר יהודי לירושלים. התנהגותם הביזארית של הנוצרים הללו מועצמת באמצעות אדישותם לסבלם של רעיהם הנוצרים ברוב מדינות האיסלאם, שם נמנע חופש הפולחן ומתקבלים דיווחים יומיומיים על פוגרומים ועל רציחות של בני המיעוט הנוצרים. האם הם אינם מודעים לעונש המוות המחויב על ידי תורת המשפט האיסלאמית במקרי כפירה באיסלאם וחילול הקודש?

ל"נוצרים" הללו יש החוצפה לקרוא לקונגרס להגביל את התמיכה הצבאית בישראל, הדמוקרטיה הבודדת והמדינה היחידה באזור שבה נהנים נוצרים ובני דתות אחרות מחופש פולחן מובטח. מדינה שבה אפשר למצוא נוצרים בכל שכבות החברה הישראלית.

לזכותם, מרבית המנהיגים היהודים-אמריקנים השיבו בזעם להפגנה פרימיטיבית זו של סטנדרטים כפולים נגד המדינה היהודית. כנסת הרבנים, הארגון הבינלאומי של הרבנים הקונסרבטיבים, הצהיר כי מלבד הסטנדרטים הכפולים, תזמונה של היוזמה במהלך החגים היהודיים והיעדר כל התייעצות מוקדמת הם "הפרת אמונים מבישה", הפוגעת בערכו של שימור היחסים עם הקבוצות הללו.

ציון לשבח מגיע גם לאייב פוקסמן ולליגה נגד השמצה, שנסוגו מהשתתפות באירוע בין-דתי ב-22 באוקטובר שבו צפויים להשתתף נציגי הארגונים הללו. הם גם קראו לקבוצות היהודיות הנותרות לעשות כמוהם. בעידן שלאחר השואה, שבו ישראל והעם היהודי כבר אינם חסרי כוח, איננו צריכים עוד להשפיל עצמנו על ידי השתתפות בפלטפורמות עם זרמים בנצרות המתנהגים כלפי המדינה היהודית כפי שהתנהגו אבותיהם כלפי יהודים בימי הביניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully