וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רב הכותל ניסה להשפיע על תיק של עסקן חרדי"

17.10.2012 / 8:20

הפרקליטות טוענת שהפרקליטה המנהלת את תיקו של יענקי ברגר, החשוד בהלבנת הון ומרמה, קיבלה טלפון מהרב רבינוביץ' בנוגע לתיק. כמו כן, חשוד ברגר כי אסף מידע אישי אודותיה

העסקן החרדי יענקי ברגר, אשר חשף את פרשת "בחדרי חרדים", לא מפסיק להסתבך. לאחר שהפרקליטות הגישה נגדו בחודש מאי האחרון כתב אישום חמור בגין מרמה והלבנת הון במיליוני שקלים, הוא נעצר ביום ראשון במסעדה בתל אביב תוך שהוא מפר את תנאי מעצר הבית בו הוא נתון. כעת, נטען כי רב הכותל והמקומות הקדושים, שמואל רבינוביץ', התקשר לפרקליטה המנהלת נגדו את התיק מטעם פרקליטות מחוז ירושלים, וניסה להתערב.

בדיון שנערך בבית המשפט המחוזי שלשום (שני) בעניינו של ברגר, טענה הפרקליטות כי בעקבות הטלפון של הרב רבינוביץ', ביקשה הפרקליטה מסנגורו של ברגר, עורך הדין אברהם לביא, שימסור לרב שלא יעשה זאת שוב. נציג המדינה הדיון עוד הוסיף כי מלבד השיחה הזו, הם מקבלים טלפונים רבים בעניין.

ברגר אסף מידע אישי על הפרקליטה

לטענת הפרקליטות, לפני יומיים הגיע ברגר לפגישה עם עורך הדין לביא ברחוב שאול המלך בתל אביב, דבר המותר לו במגבלות מעצר הבית. אלא שברגר לא הסתפק בכך, ויצא למסעדה בנמל תל אביב יחד עם אשתו בניגוד לתנאי המעצר ותוך זמן קצר נעצר. בחיפוש שערכו עליו השוטרים, נמצא מסמך מעורר חשד ובו פרטים אישיים של אותה פרקליטה המנהלת נגדו את התיק. בין היתר, נמצאו במסמך, תחת הכותרת "עו"ד (שמה אסור לפרסום) פרקליטות מחוז ירושלים כללי, לבקשתך פעלנו לביצוע חקירה", כתובות, מספרי טלפון, מקומות עבודה ופרטים על בן זוגה, על הוריה ועל ילדיה.

עורך הדין חיים פס מטעם הפרקליטות סיפר בדיון: "ההסברים של המשיב להמצאות המסמך בכיסו, הייתי יכול לקרוא להם מגוחכים במקרה הטוב. המשיב אמר 'כן, רציתי לחפש פסיקות בהם מופיעה הפרקליטה כדי לראות עם מי יש לי עסק'. הוא נשאל מה עניין פסיקות או החלטות לפרטים האישיים האלה, והוא אומר 'כן, לא יודע, הורדתי את זה מגוגל, מ-144'. שאלנו אותו מה זאת אומרת 'לבקשתך בוצעה חקירה' - למשיב לא הייתה תשובה... אנו סבורים שמדובר בדבר חמור מאוד, ואי אפשר להפריז בחומרה של הדבר הזה. נאשם שבכיסו נמצא מכתב הקושר אותו, לכאורה, לאיסוף פרטים אודות הפרקליטה שמנהלת את התיק נגדו, שאני חושב שבאמת אנחנו עולים כאן לדרג אחר".

פרקליטו של ברגר ניסה להסביר בדיון את המסמך. "ואם קיבל את זה מחוקר פרטי שמסר לו – האם זו עבירה? זו תחושה קשה אבל זו לא עבירה פלילית. מדובר במשיב מוכשר מאוד אבל עדיין חי בתוך המגזר החרדי הפרימיטיבי, שבו יש מחשבה שאולי ייקחו פרקליט שיותר קרוב לתובע, שיש לו יותר שפה איתו". בנוגע לטענה על ניסיון ההתערבות של רב הכותל בתיק, סיפר עו"ד לביא: "לפני שהיה דיון התקשרה אלי (הפרקליטה המדוברת - י.א) ואמרה לי 'תגיד לרב הכותל שאני מכירה ומעריכה אותו אישית ושלא יבקש ממני דבר'. כנראה הוא דיבר על ההיבט ההומני ואני אמרתי שלא אני שלחתי את רב הכותל. זו הרמה. אף אחד לא ניסה להשפיע עליה או פנה אליה בהיבטים לא ראויים".

יוסי קורצוויל, עוזרו של הרב רבינוביץ', מסר בשמו: "משפחתו של מר ברגר פנתה אל הרב על מנת לסייע שמר ברגר יוכל לחגוג עם בני המשפחה בירושלים את החגים כדי להקל על ילדיו. הרב כדרכו ביקש לסייע, פנה לפרקליטות וקיבל תשובה שלילית. עורך דינו של מר ברגר לא שוחח עם הרב מעולם. הרב אינינו מכיר את התיק ואת פרטיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully