וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: ארגון הפשע שנחשף בדרום – מקושר למיכאל מור

16.10.2012 / 16:57

פרטים נוספים ממשיכים להיחשף בנוגע לעצורים היום בחשד להשתייכות לארגון פשיעה באילת. במשטרה חושדים שהארגון עסק בעיקר בגביית דמי חסות. המפכ"ל: "מכה קשה לארגוני הפשיעה"

צילום: שי מכלוף, אבי כהן, עריכה: יותם בן דוד

לאחר מעצרו של מי שעל פי החשד שימש לפחות בשנה האחרונה ראש ארגון פשיעה שפעל באילת, והטיל את חיתתו על עסקים רבים בעיר, יחד עם כ-30 בני אדם נוספים, ממשיכים הערב (שלישי) להתברר פרטים לגבי אותו ארגון. בין היתר, במשטרה חושדים כי קיים קשר בין הארגון הדרומי לבין ארגונו של העבריין מיכאל מור בצפון הארץ, וסבורים שייתכן שהארגון האילתי מהווה שלוחה דרומית שלו.

על פי החשד, מדובר בארגון חדש יחסית, שצמח בתוך העיר, ולו מאפיינים המתאימים לאלה של פשיעה מאורגנת – היררכיה ברורה, מפקדים וחיילים ומוציאים לפועל. עיקר האלימות המיוחסת לארגון היא על רקע מלחמות שליטה על נתח השוק הפלילי האילתי. על פי החשד, בראש הארגון עומד תושב אילת, בשנות ה-40 לחייו, אשר נעצר בעבר בחשד למעורבות ברצח שאירע בעיר, אולם שוחרר ולא הואשם.

עוד חושדים במשטרה כי בשנה האחרונה, עסק הארגון בעיקר בתחום ההימורים הבלתי חוקיים וב'פרוטקשן' – גביית דמי חסות מבתי עסק. על פי החשד, מי שלא שילם קיבל איומים, ואף היה נתון לאלימות. מנגד, בעלי דוכנים בטיילת באילת מכחישים את האיומים. מאיר תורג'מן, יושב ראש ועד רוכלי הטיילת, אמר לוואלה! חדשות כי תופעת גביית דמי החסות אינה מוכרת לו. "מעולם לא נגבתה אגורה אחת כפרוטקשן מבעלי דוכנים, וכל ניסיון לקשור בין הבסטות לבין ארגוני פשיעה היא חלק מניסיון להביא ללגיטימציה לפינוי הבסטות".

לחשודים שנעצרו היום מייחסת המשטרה שורה ארוכה של עבירות, ביניהן רצח וניסיונות רצח, הלבנת הון, סחיטה והימורים, ואחר הצהריים, תבקש המשטרה להאריך את מעצרם של שישה מהחשודים. במקביל, בפעילות של היחידה המרכזית של מחוז הנגב, בשיתוף רשות המסים, במסגרת המאבק בארגוני פשיעה בדרום, נעצרו הבוקר עשרות חשודים בבאר שבע.

צפויים מעצרים נוספים

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, שיבח את הפעילות. לדבריו, פעילות רחבה זו מצטרפת לסדרה ארוכה של פעולות אכיפה מורכבות שהתבצעו בשבועות האחרונים על ידי הימ"רים המחוזיים והיחידות הארציות, בהן נעצרו למעלה ממאה חשודים מקרב ארגוני הפשיעה.

"מדובר בפעילות אכיפה איכותית ונחושה, המנחיתה מכה קשה על ארגוני הפשיעה, כחלק ממלחמת החורמה שמנהלת משטרת ישראל נגד אותם ארגונים בארץ ובחו"ל. אנו לא ניתן לארגוני הפשיעה לפגוע באזרחים שומרי החוק ולא נשלים עם ניסיונות של גורמי הפשיעה להשתלט על מהלך החיים במדינה", אמר המפכ"ל, וציין כי צפויים מעצרים נוספים בפרשה.

החל מחודש מרץ השנה, חוקרים במשטרת אילת את הארגון ולתמונה נכנסה היחידה הארצית לחקירות פשיעה חמורה ובינלאומית (יחב"ל), שהיא הגוף האחראי במשטרה לחקירות בתחום הפשיעה המאורגנת, כחלק מלהב 433, בפיקודו של ניצב מני יצחקי. אליהם חברו יחידת יהל"ם של רשות המיסים.

במשטרה עקבו אחר החשודים בחודשים האחרונים, ואספו נגדם ראיות לכאורה. היום הפכה החקירה לגלויה, עם מעצרם של החשודים, ביניהם מי שחשוד בעמידה בראש הארגון. במקביל, כפי שנוהגת המשטרה במקרים בהם קיים חשד להלבנת הון, נתפסו וחולטו נכסים וכספים רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully