וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: הרכש החדש של יאיר לפיד - יעקב פרי

פנחס וולף

16.10.2012 / 14:47

מי שכיהן בעבר כראש השב"כ וכיום עומד בראש בנק מזרחי-טפחות הוא האישיות הביטחונית שלפיד חיפש, ועליה כנראה יכריז הערב במסיבת עיתונאים. פרי גם שימש כנשיא סלקום בעבר

יו"ר בנק מזרחי-טפחות ומי שכיהן בעבר כראש השב"כ ונשיא סלקום, יעקב פרי, יצטרף למיקום גבוה מאוד ברשימת יאיר לפיד לכנסת. הערב (שלישי) יערוך לפיד מסיבת עיתונאים בתל אביב, בה יכריז על מועמד לרשימתו, "יש עתיד". ככל הנראה, הוא יכריז על פרי בתור האיש.

פרי גויס לשב"כ ב-1966, ושימש בארגון בתפקידים שונים. ב-1981 מונה למפקד מרחב ירושלים ויהודה ושומרון, וב-1987 למשנה לראש השירות, יוסף הרמלין. באפריל 1988 מונה לתפקיד ראש השב"כ, בו כיהן עד נובמבר 1994. מיד לאחר שחרורו מהשירות הצטרף לסלקום בתור נשיא ומנכ"ל החברה, תפקיד בו נשא עד 2003. כיום הוא משמש כיו"ר בנק מזרחי טפחות.

יאיר לפיד בבית סוקולב , אוגוסט 2012. דרור עינב
אישיות חדשה לרשימה שלו. לפיד/דרור עינב

באחרונה נודע כי לפיד מחפש לעטר את רשימתו במועמד בעל רקע ביטחוני. בין היתר, פורסם כי מועמדותו של ראש אגף כוח אדם בצה"ל לשעבר, אלוף (במיל') אלעזר שטרן, נשקלת הן על ידי המפלגה והן על ידי לפיד. הרומן עם שטרן החל ממש בתחילת הכניסה של לפיד לפוליטיקה, והוא אף התבקש לכתוב את עקרונות עמדת המפלגה בנוגע לחובת הגיוס לצה"ל.

גם מיקי לוי בבורסת השמות

כשלפיד הכריז בכנס פעילים לפני כחצי שנה על תכניתו, לפיה חרדים שיגיעו לגיל 18 יקבלו פטור משירות צבאי למשך חמש שנים אשר בסופן ישרתו כשנתיים ולאחר מכן ישללו קצבאות וזכויות מאזרחים שיסרבו לשרת בצבא או בשירות לאומי, הוא התבסס, בין היתר, גם על תכניתו של שטרן. כעת הגיע רגע האמת, ושני הצדדים בוחנים את נושא הצטרפותו של שטרן לרשימת המפלגה לכנסת. "פנו אלי ממספר גורמים. כרגע לא שיניתי את ההחלטה לא ללכת לפוליטיקה", אמר שטרן בשיחה עם וואלה! חדשות. "זה נכון שהמציאות קצת מורכבת, אבל באמת עוד לא החלטתי לשנות את דעתי".

שטרן הוא הבכיר ביותר, אבל לא הביטחוניסט היחיד המקושר למפלגה. מפקד מחוז ירושלים לשעבר, ניצב (בדימוס) מיקי לוי, משמש כראש מטה ירושלים ב"יש עתיד". תא"ל (מיל') יוסי סילמן, לשעבר מפקד חטיבה 500 בשריון, משמש כראש מטה השטח. ראש מטה פיקוד הצפון לשעבר, תא"ל (מיל') הלל קוברינסקי, הוא מנהל הקמפיין, ואילו קובי מויסה, אל"מ במילואים, משמש כמנכ"ל המפלגה. מלבדם קיימים עוד שישה אלופי משנה וחמישה סגני אלופים שמאיישים את ראשי מטות תל אביב, הגליל התחתון, הרצליה, תל מונד, השפלה, רמת השרון, תל אביב וראש העין.

מלבד אלה, הוזכרו שמותיהם של כמה אישים נוספים, שאינם בעלי רקע ביטחוני. בין היתר, הוזכרו שמותיהם של הרב שי פירון, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר ד"ר איתן חי-עם, העיתונאי עופר שלח, ראש העיר הרצליה יעל גרמן ועורכת הדין קארין אלהרר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully