וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוד הכספות בדיסקונט: השודדים ניקו אחריהם

ורד כהן-ברזילי

22.7.2002 / 19:42

השאירו את שואב האבק בו ניקו את חדר הכספות אחרי השוד כדי למנוע השארת עקבות; במשטרה בודקים כיצד לא הבחינו השומרים באזעקה שהופעלה וכיצד נוטרלה; הערכה: נעשתה עבודת הכנה

הערב הותרו לפרסום פרטים נוספים מחקירת שוד הכספות בסניף בנק דיסקונט ברחוב יהודה הלוי בתל אביב. המשטרה מסרה כי בחדר הכספות של הבנק נמצא שואב אבק באמצעותו, ככל הנראה, ניקו השודדים את הזירה. זאת, על מנת לא להשאיר במקום עקבות שיאפשרו את איתורם. כמו כן נמצא במקום הלום ששימש את השודדים לפריצת הכספות. במשטרה יודעים בוודאות שמערכת האזעקה בבנק הופעלה אך עדיין נבדק כיצד לא הבחינו בכך השומרים שהיו במקום. בנוסף בודקים בצוות החקירה המיוחד שהוקם ביחידה המרכזית של המשטרה בתל אביב, כיצד הצליחו הפורצים לנטרל את האזעקה לפני שדבר הפעלתה יגיע לחברת האבטחה שמאבטחת את הבנק.

שני המאבטחים שהיו אמורים לשמור על הסניף שנפרץ אמרו אתמול בחקירתם במשטרה כי הם לא שמעו את האזעקה מופעלת או את קולות שבירת הקיר בתוך הסניף. השניים טענו גם כי הם לא סיירו בחדר הכספות בזמן שהשודדים היו בו ולכן הם לא יכלו למנוע את השוד. המשטרה שיחררה את השניים בתום החקירה.

הכלים בהם נעזרו השודדים על מנת לפרוץ את הקיר לא מוכרים למשטרה. עוד נמסר כי מדובר בעבודה מאוד מדויקת ולכן מעריכים במשטרה שנעשתה עבודת הכנה מדוקדקת קודם לביצוע השוד. על פי אחת ההערכות, ערכו הפורצים סיור מקדים בחדר הכספות או קיבלו אינפורמציה מדויקת לגבי המיקומים השונים בתוכו.

עובדי הבנק שהגיעו אתמול לעבודה, גילו כי אלמונים חדרו לחדר הכספות הממוקם במרתף הבניין. מהמשטרה נמסר, כי הפורצים נכנסו דרך החניון ופרצו קיר מבטון מזויין, המחבר בין החניון לחדר הכספות. על פי ההערכה, הפורצים פערו חור דרכו יכול לעבור בן אדם ממוצע.

בדיקה ראשונית העלתה כי נפרצו כ-450 כספות פרטיות, מבין 5,000 שקיימות בסניף. גורמים במשטרה מסרו, כי השודדים לקחו בעיקר כסף ויהלומים וויתרו על התכשיטים, אך עדיין לא ידוע מה השווי הכללי של הרכוש והכסף שנגנבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully