וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסור לתת לו ללכת

דן מרגלית

15.10.2012 / 9:57

אמש, בהיעדר פענוח לסיבת הסתלקותו המפתיעה של משה כחלון מהזירה הפוליטית; ובעוד יודעי הח"ן ושותפי הסוד הקלאסיים מודים בלב כבד כי אינם יודעים מה באמת הניע אותו לפרוש בשיא, כמעט בשיא - כל השערה פרועה נדונה בכובד ראש. פרישתו היתה כה בלתי צפויה, שהפכה כל תסריט דמיוני ללגיטימי. פרשנים אמרו הכל. הוא רוצה לסחוט מבנימין נתניהו תפקיד בכיר יותר. הוא תובע להיות שר האוצר הבא. אך תוקפנות כזאת אינה דרך הפעולה המתאימה לכחלון. הוא אוהב להיות נאהב. מה גם שהיו לו סיכויים רבים לסיים את הפריימריז במקום הראשון, ובין זה לבין יום הבחירות לכנסת היה יכול לנהל משא ומתן מעמדה של כוח ובגיבוי של הצלחה מוכחת.

אולי הוא נסחט? אם כן - כי אז על רקע בלתי ידוע. אין קצה חוט. נכון שלעיתים גם השערה המצוצה מן האצבע מתגלה כנכונה. אך לא כן ברוב המקרים. כחלון הוא השר הפופולרי בליכוד. התקשורת מלטפת אותו. הוא חביב הלוחמים בטייקונים. מוריד המחירים. סיפור סינדרלה של הנער מגבעת אולגה שהפך לאקדמאי בתחום המשפטים ומדע המדינה וגאה באמו שאינה יודעת קרוא וכתוב, אבל מי יתחרה בתבונתה? הכל נשמע אפשרי, עד שאמש בשעת לילה מאוחרת שמעתי את דבריו ואת צליל קולו, ואת הסתמכותו על מה שאמר בשורה של ראיונות במשך שנים ועל כך שכבר שלוש פעמים שוחח עם בנימין נתניהו על כוונתו לפרוש ולא הפתיע אותו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
השר משה כחלון וראש הממשלה, בנימין נתניהו/מערכת וואלה, צילום מסך

עם פרסום הודעתו קיבל יותר מ-1,500 מסרונים. אחד מהם מאילן בן דב, שבשעת המשא ומתן עם חברות הסלולר האשים אותו כי הוא לוחץ להורדת המחירים כדי להיות פופולרי בפריימריז בליכוד. אז השיב לו כי הוא טועה, אין בכוונתו להמשיך בחיים הפוליטיים. לאחר 12 שנים בזירה הציבורית, בכוונתו לפנות לעיסוק אחר. בן דב לא האמין. אמש הודה כי אכן. מילה שלו היא מילה. כך אמר בשורה של ראיונות במשך שנים, ומדוע לא מאמינים לפוליטיקאי?

אם הסברו של כחלון אמת, כי אז הוא פוליטיקאי מזן בלתי מוכר. לא הייתה עוד פרישה כזאת על סף ההצלחה, במקום כה בכיר בפיסגה, בגיל כה צעיר (52). בתנאי שזה נכון - כי אז הוא איש ציבור מדהים וחדשן בזירה הפוליטית הישראלית. פרדוקס - כחלון אדם שאסור לתת לו ללכת מהפוליטיקה, אבל אם לא ייתנו לו ללכת, אי אפשר יהיה להעתיר שבחים כה רבים על אמינותו. רק שלליכוד הוא גורם בעיה גדולה. הוא מכווץ את פניה החברתיים של המפלגה מאה ימים לפני הקלפי, מאלץ אותה לחפש ולמצוא שכפ"ץ אחר מול הסתערותה הצפויה של שלי יחימוביץ' בדרך לקלפי של הכנסת ה-19. כל יום במערכת הבחירות וההפתעה שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully