וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתובות נאצה בהר הרצל

14.10.2012 / 17:40

כתובות נאצה רוססו היום (ראשון) על קבר הרצל בהר הרצל בירושלים.

כזכור, בשנה האחרונה רוססו כתובות נאצה ביד ושם ובגבעת התחמושת וכן על אנדרטאות נוספות ברחבי הארץ. בחודש אפריל נמצאו בגבעת התחמושת מספר כתובות, בין היתר "גינטר גראס צדק", "הציונות אם כל חטאת", "ציונים עלובים" ו"משטרה, אל תתעסקו עם הערבים".

בחודש יוני נמצאו 11 כתובות נאצה ביד ושם, שש מתוכן על כיכר גטו ורשה וחמש נוספות על אנדרטת הקרון. בין היתר נכתב, "היטלר, תודה על השואה", "מדינת ישראל - האושוויץ הרוחני של עדות המזרח" ו-"המנהיגות הציונית רצתה בשואה".

חודש לאחר מכן הוגש כתב אישום נגד אלחנן אסטרוביץ, חרדי תושב ירושלים בן 31, בגין ביצוע ההשחתה בשני האתרים, כמו גם באנדרטה צבאית בכביש 90. אסטרוביץ הואשם כי עמד בראש התארגנות שתכליתה לפגוע בסמלי המדינה. על פי החומר שהוגש בפני בית המשפט, לפני ביצוע המעשים, נהג אסטרוביץ להשאיר את מכשיר הסלולרי שלו בבית מחשש לאיכונים, ופגע ביד ושם משום שסבר שלא קיבל מספיק פרסום למעשיו הקודמים.

עוד עלה מכתב האישום, כי טרם הפגיעה ביד ושם, ביצע אסטרוביץ ביקור מקדים במקום, במסגרתו סקר את סידורי האבטחה ואת פריסת מצלמות האבטחה, ורכש במספר חנויות שמונה תרסיסי צבע. אסטרוביץ הואשם כי תיכנן לפגוע ב-21 פריטים ביד ושם, אך מפעת קוצר הזמן לא הספיק להשחית את כולם. הנאשם אף הצהיר בפני חוקריו על בנק מטרות, שכלל את הכנסת, את בנק ישראל, את בית המשפט העליון ומחנות צבאיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully