וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינת האילוף: האם מותר לפנק את הכלב בשאריות של פסטה ועוף?

דרור בראל

22.10.2012 / 8:00

דרור בראל, המאלף של וואלה! בעלי חיים, עונה לשאלות גולשים נוספות: למה הכלב שלי לא מקשיב לי בטיולים? ומה עושים עם כלבה שלא מוכנה להשאר לבד?

קינג צ'ארלס קוואליר. ShutterStock
נחשבים בד"כ לכלבים צייתנים. כלב קינג צ'ארלס קאווליר/ShutterStock

יש לנו כלב קינג צ'ארלס קאווליר בן שנתיים שנמצא אצלנו מגיל שמונה שבועות. בזמן האחרון כשאני יורדת איתו לטיולים הוא מסרב ללכת לאן שאני רוצה ומתעקש ומושך לכיוון השני. ההשתלטות שלו על הטיולים מרגיזה אותי.

תשובה: כלבי הקינג צ'ארלס קאווליר ידועים ככלבים נוחים וצייתנים בדרך כלל. לפי התיאור שלך עושה רושם שהכלב דעתן ובניגוד לרוב הכלבים בני גזעו עומד על שלו ומתעקש. במקרה זה יש לנסות למשוך את הכלב לכיוון אליו את רוצה ללכת באמצעים חיוביים כמו משחק או צעצוע אהוב. במידה והוא מסרב יש להיות יותר תקיפים ולהודיע לכלב כי מי שקובע לאן הולכים זו את ולא הוא.

יש לי דוברמנית גזעית וקנאית. כל פעם שאני עם מישהו בחדר והיא נשארת בחדר השני היא נובחת ומייללת ואני לא יודעת מה לעשות.

כלב דוברמן. ShutterStock
לא מוכנה להיות לבד בחדר. כלב דוברמן/ShutterStock

תשובה: יכול להיות שהנביחות נובעות מקנאה אך יכול להיות שזה נובע גם מהרצון העז להיות בקרבתך. בשני המקרים על הכלבה לדעת שלא בכל פעם שהיא מחוץ לדלת זאת אופציה לנבוח, ולכן הייתי יוצר סיטואציות בהן הכלבה נמצאת מחוץ לדלת בכל פעם עם מישהו אחר, פעם זר ופעם מי מבני המשפחה שנמצא. בכך תרגילי אותה למצב בו היא נמצאת מחוץ לחדר, ורק במידה והנביחות ממשיכות תצאי אליה ותתקני את התנהגותה. במקרים חריגים הסיבה לנביחות יכולה להיות חשש של הכלבה להשאר לבד, ובמצב כזה הטיפול מורכב יותר ויש לנהוג בכלב אחרת לגמרי. הייתי ממליץ להיוועץ עם מאלף מוסמך על מנת לאבחן את הסיבה האמיתית ולטפל בהתאם.

יש לי רועה גרמני בן שלושה חודשים והוא חי בגינה. אל החיים בחוץ הוא כבר הסתגל, אבל איך אני מרגיל אותו שלא לעשות את הצרכים בגינה?

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
כלבלב רועה גרמני. cynoclub, ShutterStock
איך מרגילים את הגור לא לעשות צרכים בגינה? גור של רועה גרמני/ShutterStock, cynoclub

תשובה: גמילת כלב מעשיית צרכיו בחצר דומה לגמילתו בבית, אך מורכבת יותר כיון שבדרך כלל החצר גדולה משטח הבית ויש בה דשא ושיחים , דבר שהופך את הגינה למקום שדומה לגינה הציבורית שם הוא אמור לעשות את צרכיו. בכדי להצליח בגמילה חשוב להקפיד על מספר דברים. בראש ובראשונה יש ליצור שיגרה בה הכלב יוצא לטיול לפחות שלוש פעמים ביום בשעות קבועות. רק במידה ותשמרו על שגרת טיולים קבועה תצליחו. שנית, יש להגביל את הכלב במשך היום לשטח מצומצם ביותר על מנת לגרום לו להתאפק. זאת אנו יכולים לעשות באמצעות כלוב או קשירה. בכל פעם שאנו חוזרים מהטיול אנו משחררים את הכלב בחצר אך בהשגחה בלבד. ולאחר כשעה סוגרים אותו שוב. ככל שהתהליך מתקדם ניתן לשחררו לאחר הטיול לפירקי זמן ארוכים יותר עד שייתרגל לא לעשות את צרכיו בגינה.

יש לי כלב שי טסו בן 6 חודשים. האם ניתן לתת לו אוכל ושאריות של הילדים, כמו נקניקיות, פסטה ועוף?

כלב מגזע שי טסו. כלבים, כלב, שי טסו
צילום: chaoss, ShutterStock
בשום פנים ואופן לא לתת לכלב עצמות של עוף. כלבת שי טסו/ShutterStock, כלבים, כלב, שי טסו צילום: chaoss

תשובה: לא מומלץ לתת לכלבים את השאריות שלנו ממספר סיבות. הראשונה היא בריאותית וזה מכיוון שהמזון שלנו אינו מאוזן ומתובל מאוד ואינו בריא לכלב . הסיבה השניה היא שהכלב יסרב לאכול את המזון היבש שלו ללא תוספת מתובלת של המזון שלנו ככל שיתרגל עם הזמן. בכל מקרה אסור בתכלית האיסור לתת להם עצמות עוף כיון שהן מסוכנות ביותר לכלבים.

אימצתי כלבת רועה בלגי מעורבת לפני ארבעה חודשים שהגיעה אלי כשהיא מפחדת מכל מה שזז, אנשים, חפצים ורעשים. מצבה השתפר וכיום היא מפחדת רק מאנשים, חוץ ממני כמובן. מה עושים?

כלב רועה בלגי. cynoclub, ShutterStock
מה עושים עם כלבה שמפחדת מאנשים? רועים בלגים מעורבים/ShutterStock, cynoclub

תשובה: לפי התיאור שלך הכלבה התקדמה יפה במהלך ארבעת החודשים שהיא אצלך. על מנת לטפל בפחד מאנשים יש לחשוף אותה באופן הדרגתי לסביבה אנושית בסיטואציות שונות. אנו עושים זאת תוך כדי יצירת סביבה תומכת ובטוחה. החוויה מהמפגשים עם האנשים צריכה להיות חיובית וטובה ולכן מומלץ להצטייד בחטיפים ו/או צעצועים אהובים ולקשרם באנשים זרים. ככל שמצבה משתפר יש להעלות את התדירות והאינטנסיביות של החשיפה.


רוצים לדבר על זה? כנסו לפורום כלבים של וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully