וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוהרים ברשת: אימוץ וירטואלי של סוסים

15.10.2012 / 9:00

אגודת "צער בעלי חיים" פתחה פנסיון וירטואלי שמאפשר לכם לתרום לסוסים נטושים ובתמורה לקבל תמונות ועידכונים על חייהם. האימוץ הבא בתור הוא סוס

המודעות שאנו נתקלים בהם כמעט מדי יום ברשתות החברתיות ובאינטרנט, מספרות ברוב הפעמים את סיפורם של כלבים וחתולים אומללים שזקוקים לבית חם או לתרומה. חלק מהאנשים יכעסו, חלקם אולי יזיל דמעה, ויהיו כאלה שירימו את הטלפון ויעניקו תרומה. אגודת "צער בעלי חיים תל אביב" החליטה לנצל את כוחו של האינטרנט והשיקה השבוע מעין פנסיון וירטואלי בו ניתן לתרום ישירות לחיה ספציפית אותה בוחרים. רק שהפעם מדובר בסוסים.

חמורים וסוסים משוחררים לטבע, אגודת צער בעלי חיים. ליהי שורש, ספק 500
סוס באורוות "צער בעלי חיים" בתל אביב/ספק 500, ליהי שורש

"אנשים פחות מודעים לסבלם של הסוסים"

"אוהבי בעלי החיים וחובבי הסוסים יכולים להיכנס לפנסיון האגודה באינטרנט, לקרוא את סיפוריהם של הסוסים ולבחור לאיזה סוס הם רוצים לתרום ולאיזו מטרה", מספרת כנרת בהר, אחת מיוזמות הפרוייקט. "התורמים מחליטים לאיזה טיפול לתרום, אם לטיפול רפואי, לאוכל, או תרומה כללית, ואנחנו בתמורה שולחים להם עדכונים ותמונות על מצבו של הסוס."

מיכל גלזר מכפר סבא הייתה בין התורמים הראשונים של הפנסיון הווירטאולי השבוע. "אני ומשפחתי נוהגים לתרום למען עמותות שעוזרות לבעלי חיים", היא מספרת, "חיות בכלל וסוסים בפרט מאוד קרובים לליבי, כיוון שרכבתי בילדותי. אני מרגישה שיש היום הרבה עמותות שדואגות לכלבים וחתולים ואנשים מודעים לסבל שלהם, יותר מאשר זה של הסוסים ולכן החלטתי לתרום". מיכל שביצעה תרומה כללית החליטה לייעד אותה עבור ג'יה, סוסה בת 25, המבוגרת ביותר באגודה, שנמצאה השנה בשכונת נווה שרת בתל אביב כשהיא סובלת מתת תזונה, רגל פצועה ופצעי לחץ שלא איפשרו לה לעמוד. אחרי חצי שנה של טיפולים מצבה השתפר, היא השמינה מעט והרגל הפצועה החלימה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
נמצאה כשהיא סובלת מתת תזונה ומפצעי לחץ. ג'יה הסוסה/מערכת וואלה, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
עשרה סוסים מחכים באורות האגודה. קווין היפה/מערכת וואלה, צילום מסך

אחזקה יקרה של הסוסים גורמת לנטישות

"הסוסים והחמורים הפצועים מגיעים אלינו מכל רחבי הארץ, כאשר רק בחמש השנים האחרונות חילצה וטיפלה האגודה בכ-500 חמורים וסוסים", אומרת כנרת. "רובם מגיעים אחרי שנים של עבודה קשה, הזנחה ואפילו התעללות ואנחנו מנסים לשקם אותם, פיזית ומנטאלית באורוות האגודה". האחזקה הממוצעת הגבוהה לחודש של סוס היא זו שגרמה לאנשי האגודה לפנות אל הציבור, והיא עומדת על כאלף שקלים לחודש שכוללים טילוף של הפרסות, מספוא, הובלה של הסוס וטיפולים וטרינרים. בתקופה האחרונה מקבלת האגודה גם פניות של בעלי סוסים שטוענים כי הם אינם יכולים לעמוד בעלויות הגבוהות ומבקשים עזרה.

חמורים וסוסים משוחררים לטבע, אגודת צער בעלי חיים. ליהי שורש, ספק 500
חילוץ סוס משולי הכביש בצפון הארץ שנערך בתחילת השנה על ידי איל גטניו, סייס האגודה/ספק 500, ליהי שורש

לאלו שיש ביכולתם לאמץ את הסוסים, ולא רק וירטואלית, מציעה האגודה מעין הסכם אומנה, בו קיים סעיף האומר כי אין למכור את הסוס, זאת על מנת למנוע את העברתם לאנשים אחרים ואת חזרתם למעגל הסבל. "לפני שסוס או חמור יוצאים את שערי האגודה, אנחנו שולחים נציג שבודק את הבית החדש ואת הבעלים", מסבירה כנרת. מספר האימוצים של הסוסים אומנם נמוך, אך באגודה מספרים על אימוצים איכותיים של אוהבי סוסים שמבינים שאחרי כל התלאות שעברו גם לסוסים מגיע לנוח.


אם נתקלתם בבעל חיים במצוקה, אנא אל תתעלמו ופנו אל המחלקות הווטרינריות הרשותיות או למשטרה. ניתן לפנות גם אל מוקד החילוץ של האגודה -15-99-50-2005 או באמצעות אתר האינטרנט.

עוד חילוצים של בעלי חיים:

המקום הסודי של החמורים: מגיע להם לנוח

שחתה במשך שעות כדי לא לטבוע: חילוץ כלבה בקיבוץ קבוצת יבנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully