וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה נגד "התחרדות" העיר ערד: "לא נהיה בית שמש"

רמי שני

13.10.2012 / 21:47

מאות מתושבי ערד טוענים להשתלטות החרדים על העיר, בדמות שליחת נשים לירכתי האוטובוסים ושיבוש תנועת כלי הרכב בשבתות. בעיריה התפלאו לשמוע: "הטענות אינן מבוססות"

כ-300 בני אדם התכנסו הערב (שבת) במלון ענבר בערד בשל מה שהם מכנים "התחרדות העיר". התושבים טענו כי בעיר ישנן מספר תופעות שמזכירות את המהפך שעברה העיר בית שמש. לדבריהם, נשים שעלו על אוטובוסים לירושלים התבקשו לשבת בירכתי האוטובוס, וקבוצות חרדים נוהגות לצעוד על כבישי העיר בשבתות, כדי לשבש את תנועת כלי הרכב.

"בשנה האחרונה מצאתי את עצמי בעיר לא שלי. מצאתי עיר עם התחרדות מואצת בתמיכת הרשות המקומית", אמרה שוש רוטמן מוועד הפעולה. גם יקיר העיר מקבוצת "הרוב מחליט", אורי פרי, טען דברים דומים: "יש תהליך הגירה מואץ של חסידי גור אל העיר. זה תהליך לא טבעי. המגזר החרדי משפיע הרבה יותר על הנהגת העיר מכוחו האמיתי בציבור. לא נסכים שערד תהפוך לבית שמש". כמו כן, הציגו התושבים תמונה לפיה עלול להיווצר מצב בו חוקי עזר עירוניים יביאו לסגירת עסקים בשבת.

מעיריית ערד נמסר בתגובה כי "טענות התושבים אינן מבוססות ולא הובאו בפני ראש העיר טלי פלוסקוב. האירוע נראה כמו תחילתה של מערכת הבחירות שצפויות להיות בעוד שנה". מספר חרדים שהיו בסביבות האירוע הגדירו אותו כבדיחה. "אף אחד לא סגר כבישים או לא ירק על ילדות. מפריע להם שאנחנו גרים כאן. זאת עיר חופשית והיא לא תהיה בית שמש".

  • עוד באותו נושא:
  • ערד
  • חרדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully