וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

-----------

10.10.2012 / 23:40

צילום: שי מכלוף, דו"צ, עריכה: יותם בן-דוד, מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

במערכת הביטחון ממשיכים לחקור את פרשת המזל"ט שחדר למרחב האוויר של מדינת ישראל ולא כל הפרטים ידועים עדיין לגורמי המודיעין וחיל האוויר. מומחה ישראלי מעריך כי על פי נתונים שצולמו על הקרקע בידי אזרחים ומניתוח של צילום הווידאו לפני היירוט ניתן להעריך כי מדובר במזל"ט דרום אפריקאי שנרכש למרות האמברגו על ידי משמרות המהפכה באיראן. האירוע האחרון בו נחשף שימוש במזל"ט מסוג זהה על ידי איראן במזרח התיכון התרחש בחודש פברואר השנה.

על פי פרסום זר, הצליח צלם בכפר בטנה בסוריה לצלם מזל"ט בשמיים שמומחים העריכו כי מדובר במזל"ט איראני שנרכש מחברת 'דנל' ושם הדגם שלו הוא 'סקר'. על פי פרסומים של מועצת הביטחון באו"ם, חברה מדובאי, בבעלות פיקטיבית של אדם מאיחוד האמירויות אך בפועל היא מנוהלת על ידי שני איראנים, רכשו מזל"טים מהחברה הדרום אפריקאית והעבירו את המזל"טים לאחר מכן לשירות משמרות המהפכה האיראניים. חברת 'דנל' מייצרת מגוון רחב של אמצעי לחימה ביניהם גם סוגי מזל"טים שונים מסוג 'סקר' בדגמים שונים חלקם לצילום מודיעיני בתנאים שונים ודגם אחד מסוגל לשאת טילים. יצוין, כי דגן דומה של חברת 'דנל' נתפס על ידי לוחמים בסודן ועל פי הערכה היה בשירות משמרות המהפכה למשימת איסוף מודיעין.

גורם ביטחוני בכיר אמר היום בשיחה סגורה, "לא כל הפרטים ידועים לנו אך בפועל אנחנו ערים לכך שיכולות הגילוי והיירוט של המזל"ט היו אפקטיביות. לא נרחיב על כך כי הנושא עדיין נמצא בבדיקה. הכיוון הכללי שלנו הוא ברור. המזל"ט הופעל על פי הערכה מלבנון על ידי חיזבאללה בהנחיה איראנית". עם זאת הדגיש הגורם כי לא ניצתן להוציא מכלל אפשרות שהמזל"ט עשה את דרכו לקריה למחקר גרעיני בדימונה. בצה"ל נערכים לאפשרות של אירוע נוסף בו יחדור מזל"ט מסוג דומה למרחב האוויר של ישראל אך מכיוון אחר. היום תודרכו קצינים במנהלת תרגיל ההגנה האווירי שיחל בשיתוף הצבא האמריקאי ב-21 לאוקטובר שיש לתת דגש למעבר ממצב תרגיל למצב אמת במידה ויזוהה מזל"ט חשוד במתווה דומה.

  • עוד באותו נושא:
  • מזל"טים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully