וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג לנשיא? "חוסל גדול סוחרי הסמים במקסיקו"

9.10.2012 / 16:39

חיסולו של מנהיג ארגון הפשיעה האכזרי ה"זטאס" - אם נכונה הודעת הצבא - ייזקף לזכות הנשיא קלדרון. כמה גברים חמושים כבר הספיקו לחטוף את הגופה, ולא ידוע אם הושלם זיהויה

חיל הים של מקסיקו הודיע אתמול (שני) כי חייליו חיסלו את הרבריטו לסקנו, מנהיגו של אחד מארגוני הפשיעה הגדולים במדינה, כנופיית ה"זטאס".

ואולם, יממה לאחר ההודעה, הדיווח על מותו של אחד העבריינים האכזריים בעולם טרם אומת. בצבא המקסיקני טוענים כי הדבר אירע במהלך חילופי יריות שאירעו ביום ראשון בצפון המדינה, ובהם נהרגו שני בני אדם. אחד מהם, נטען, הוא הרבריטו "התליין" לסקנו. כך או כך, לפני שהגופה זוהתה, כנופיה של גברים חמושים חטפו אותה מבית ההלוויות.

לסקנו שירת בעבר בצבא מקסיקו וערק ממנו לפני למעלה מעשור, יחד עם מספר חיילים שסייעו לו בהקמת ארגון הפשיעה, ואף בהתחמשותה של "לוס זטאס" שלא בחלה באמצעים נגד אויביה, בוגדיה וכאלה שסירבו להישמע להוראותיה, ונענשו באכזריות שכללה קטיעת איברים ועריפת ראשים. ארגון פשיעה שמחשיבה הכנופייה ל"בוגד", הוא "סינאלואה", שחבריו פרשו מה"זסטאס" לפני כשנתיים, ומאז הלחימה ביניהם גבתה קרבנות רבים משני הצדדים, כשבראש ארגון "סינאלואה" עומד סוחר הסמים המבוקש ביותר ברחבי מקסיקו, חואקין "הנמוך" גוסמן.

הישג גדול לנשיא, דאגה גדולה לאזרחים

אם הרשויות הספיקו לזהות בוודאות את הגופה כשייכת ללסקנו - ולדברי הצבא ישנן "ראיות חזקות לכך" - הרי שהחיסול נחשב לניצחונו הגדול של נשיא מקסיקו, פליפה קלדרון, שהכריז מלחמה נגד ארגוני הפשיעה המאורגן וסוחרי הסמים עם כניסה לתפקיד לפני שש שנים. מאבק של קלדרון לא סייע לו, עד היום, בהפחתת אירועי האלימות במדינה. 60 אלף אזרחים נהרגו באירועים המיוחסים למאבקי שליטה בסחר בסמים ברחבי מקסיקו, אולם הישג שכזה יוכל לשנות את מעמדו, כחודשיים בלבד לפני תום הקדנציה.

עם זאת, לצד ההישג שיוכל בצד לזקוף לזכותו קלדרון, ספק רב אם גם לאזרחים תהיה סיבה לשמוח. לדברי אלברטו איסלאס, מומחה לענייני ביטחון במדינה, "אם לסקנו אכן נרצח, הדבר יביא לזעם רב ולשפיכות דמים גדולה באזורים שנשלטים בידי כנופייתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully