וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאום של מנהיג מעצמה

בועז ביסמוט

9.10.2012 / 10:31

מיט רומני מרגיש, די בצדק, כי מאז העימות המאוד מוצלח מבחינתו בדנבר ביום רביעי, המומנטום עבר אליו. המועמד הרפובליקני לא המתין לעימות בשבוע הבא (16 באוקטובר) כדי לחשוף את עמדותיו בנושאי חוץ וביטחון. הוא הציג את משנתו כבר אתמול (שני) בנאום במכון הצבאי בווירג'יניה. רומני הופך ליוזם, ואובמה למגיב. אסטרטגיה יעילה למי שרוצה לנצח את הבחירות ב-6 בנובמבר. סקר של מכון גאלופ, שפורסם אתמול ובישר על שוויון מוחלט, ויתרון של 2% בסקר של ראסמוסן הם כמו רוח גבית לדינמיקה החדשה שנוצרה במערכת הבחירות לנשיאות. פתאום מדברים בעיקר על רומני.

מיט רומני נהנה מהערכת הבוחרים בתחומי הכלכלה, כך מצביעים הסקרים. בנושאי חוץ וביטחון, נותר מושל מסצ'וסטס לשעבר עדיין חידה. נאומו אתמול איפשר לו שני דברים ברורים: להישמע לא סתם כנשיא אלא כמנהיג מעצמה, ולבדל את עצמו מהנשיא המכהן.

רומני רוצה להשיב לאמריקה את העוצמה האבודה

רומני בווירג'יניה המשיך בדיוק באותו קו כמו בדנבר. הוא "התובע החייכן" החושף את כישלונות הנשיא בסוריה, באירן, בלוב וגם בישראל. נתחיל מזה שאובמה מאמין ב"כוח רך" (Soft Power) ואילו רומני מאמין באמריקה הקלאסית, מנהיגת העולם.

רומני רוצה להשיב לאמריקה את העוצמה האבודה. אובמה, הוא אמר, "הפקיר את גורלה של אמריקה בידי האירועים". למעצמה לא מכתיבים עובדות בשטח. בטח לא במזרח התיכון. אובמה ידבר על הסיכוי לדיאלוג כדי לעצור את פרויקט הגרעין האירני, רומני ישים את הדגש על המרחק הקצר בין אירן לגרעין.

"אמריקה הקלאסית" של רומני לא תשקיף מהצד על הנעשה בסוריה כפי שעושה הממשל הנוכחי, היא גם תהיה מעורבת יותר ובאופן שונה במקומות כמו אירן, לוב ומצרים, שם כיבוד הסכם השלום יהיה תנאי ליחסים טובים. "כשאנו מביטים במזרח התיכון היום, אירן קרובה יותר מתמיד להשגת יכולת גרעינית, העימות בסוריה מאיים לערער את יציבות האזור וקיצונים אלימים ממשיכים בדרכם", אמר. רומני אמנם נותן קרדיט לחיסול בן לאדן במשמרת של אובמה, אבל מרמז בדברים שאמר כי חבל ומצער שבאותה משמרת בדיוק חיסלה אל-קאעדה שגריר אמריקני בלוב.

חיסול ארבעת הדיפלומטים האמריקנים בבנגזי הפך להיות אחד הסיפורים החמים של מערכת הבחירות הנוכחית. ממשל אובמה ניסה, כמובן, לייחס את התקיפה לסרט הפוגעני נגד הנביא. מטה רומני מציג את התקיפה כאירוע השיא בתקריות הרבות בחצי תריסר מדינות, בעיקר במזרח התיכון אולם גם באפריקה ובאסיה, נגד הדגל האמריקני.

ישראל הוזכרה כמה פעמים בנאומו של רומני כשהאשים את אובמה בכך שהצליח להפריד בין ארה"ב לישראל. הסקר הבא יוכיח אם הנאום הזה הצליח להפריד בין אובמה לבוחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully