וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזל טוב: גור טפיר ברזילאי נולד בספארי

9.10.2012 / 9:10

גור טפיר זכר נולד בספארי ברמת גן לזוג הוריו מאיר ופסיפלורה. התוספת החדשה והנדירה גרמה לשמחה גדולה וכעת מחפשים לו שם שמתחיל באות פ'. הצעות יתקבלו בברכה

בשעה טובה נולד בן זכר של טפיר ברזילאי (דרום אמריקאי) במשקל של חמישה ק"ג בספארי ברמת גן. הגור שנולד להוריו פסיפלורה בת השבע ולאביו מאיר טפירו בן החמש הוא הזכר הראשון ממין זה שנולד בספארי, כאשר רק לפני כשנה ושלושה חודשים המליטה האם לראשונה את פפאיה, אחותו של הגור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גור הטפיר עם אימו פסיפלורה בספארי ברמת גן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבת האחרונה (7.10) הבחינו המטפלים כי פסיפלורה שהייתה בשלבי היריון מתקדמים המליטה גור קטן ולשמחת כולם, הוא החל לינוק זמן קצר לאחר ההמלטה ונראה חזק ובריא ואף החל להסתובב ברחבי החצר.

בניגוד להמלטה הראשונה, בה המליטה פסיפלורה בסמוך לאגם המים שבחצר והגורה הקטנה פפאיה הייתה בסכנת חיים משום שבלעה הרבה מים, הפעם ההמלטה התבצעה ביבשה והגור לא נזקק לטיפול. מאיר טפירו האב, לעומת זאת הוכנס לבית הלילה כדי שלא יציק לגור הקטן ויאפשר לו ללמוד בנחת לינוק.

כעת, כדי שהגור יינק מספיק, המטפלים מסייעים לו על ידי ליטוף של האם פסיפלורה - כדי שזו תשכב על צידה, ואז מובילים את הגור אליה כדי שיינק. לעת עתה, בריכת המים בחצר הדרום אמריקאית רוקנה כדי למנוע ממנו להיכנס וכך לשמור עליו מפני טביעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגור הקטן יונק מאימו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המטפלים בגן החיות מלטפים את האם ובכך מסייעים לגור לינוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

כיום בטבע ישנם שלושה מיני טפירים שמצויים במדינות דרום אמריקה והם כולם מוגדרים כמינים בסכנת הכחדה, מה שגרם לשמחה מכופלת בגן החיות עם ההמלטה. הטפיר הוא אולי אחת החיות המוזרות והפחות מוכרות, לא רק בגני החיות אלא בעולם כולו. למרות מראם הכללי המזכיר חזיר, הם שייכים לסדרת מפריטי הפרסה והם ניזונים מפירות, עשבים, עלים וניצנים.

הטפירים נולדים עם פסים צהבהבים על כל גופם והגור הקטן עתיד לאבד אותם בגיל חצי שנה, כשייתבגר. בספארי ברמת גן מחפשים כעת, בהתאם למסורת, שם לגור החדש שמתחיל באות פ', כשמה של האם המאושרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully