וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחיזבאללה מבהירים: "אין לנו נשק המפר יציבות"

ניר יהב

7.10.2012 / 1:05

סגנו של נסראללה, שייח' קאסם, לא התייחס ישירות ליירוט המזל"ט ששוגר כנראה על ידי חיזבאללה לישראל, אך ציין כי "לארגון יש די נשק המופנה נגד ישראל"

שעות ספורות לאחר יירוט המזל"ט ששוגר ככל הנראה על ידי חיזבאללה, מבהיר סגן מזכ"ל ארגון הטרור הלבנוני כי כלי הנשק שנמצאים ברשות חיזבאללה אינם "מפרי יציבות". סגנו של נסראללה, שייח' נעים קאסם, לא התייחס בנאום שנשא היום (שבת) בביירות למזל"ט שיורט, אך הבהיר: "הנשק שנמצא במחסני הנשק שלנו ובבסיסי האימונים שלנו שייך לחיזבאללה. אין לנו נשק המפר את היציבות. מקומו של נשק מסוג זה ידוע. איננו מעוניינים בנשק כזה ואיננו זקוקים לו: לא עכשיו, לא מחר ולא בעתיד". הבכיר הלבנוני התייחס לדיווחים לפיהם בכוונת סוריה להעביר לרשות חיזבאללה נשק כימי, כדי שישתמש בו בעימות עתידי עם ישראל.

במהלך הנאום טען קאסם כי ארגונו לא מפריד בין סוגי אמצעי הלחימה שברשותו, והסביר כי "אין לנו נשק שמופנה כלפי ישראל ונשק לצרכי פנים. גם הנשק שנמצא בכפר נבי שית (הכפר בבעלבכ שבו אירעו השבוע הפיצוצים, במחסן נשק של חיזבאללה – נ.י) הוא חלק מהנשק שמופנה נגד ישראל. כל המנהיגים, הפעילים והציוד של חיזבאללה נועדו לשרת את ההתנגדות. אין לנו דבר אחר העומד בראש סדר העדיפויות שלנו, מלבד התנגדות".

"סביר שכלי הטיס טס במסלול קבוע מראש"

שייח' קאסם אישר שוב כי הפיצוץ שאירע השבוע בבעלבכ אירע במחסן נשק של חיזבאללה וההרוגים הם אנשי חיזבאללה. "איננו חוששים למות מות קדושים", אמר. "אנו גאים במוות כזה. הדרך שלנו היא דרך הג'יהאד ומות הקדושים. אנו נושאים בדרך זו נשק כדי להילחם בישראל, אנו מאחסנים את הכמויות האדירות של הנשק שלנו על מנת להיאבק בישראל, ואנו מתכוננים יומם וליל למאבק אפשרי מול ישראל. האופציה שלנו היא ההתנגדות ותוצאותיה הן שחרור והסרת הכיבוש".

מוקדם יותר העריכו בצה"ל כי חיזבאללה הוא העומד מאחורי שיגור המזל"ט, שהחל במעופו בלבנון. עם איסוף וניתוח שברי כלי הטיס הבלתי-מאויש שיורט מעריכים בצה"ל כי יוכלו לפענח את מסלולו ואת שולחו על ידי בחינת מסלול המזל"ט בשעה האחרונה למעופו, בטרם יורט.

גורם ביטחוני המתמחה בכלי טיס בלתי מאוישים אמר היום לוואלה! חדשות כי הוא מתקשה להאמין שהמזל"ט נשלט בזמן-אמת על ידי הכוח ששיגר אותו. "יותר סביר שהוא טס במסלול קבוע מראש", הוא מספר, "כדי לשלוט בו 'אונליין' הוא נדרש לטוס בגובה רב, או לחלופין להשתמש בתקשורת לווינית. כפי שהתברר, הכלי טס בגובה נמוך – מה שאפשר למטוסי הקרב לעקוב אחריו. ליווי אונליין היא אופציה מורכבת כשמדובר בארגון טרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully