וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי נתניהו: "השר ברק זומן לשיחת נזיפה"

פנחס וולף

6.10.2012 / 23:07

המתיחות בין ראש הממשלה לשר הביטחון הגיעה הערב לשיא חדש, לאור החלטת נתניהו לזמן את ברק לשיחת הבהרה. מקורבי השר: "ברק לא מקבל נזיפות מאף אחד, גם לא מראש הממשלה"

צילום: גדעון צנטנר; עריכה: מיכאל ברגמן

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש הערב (שבת) עם שר הביטחון, אהוד ברק, לשיחת נזיפה במשרדו בירושלים. גורמים בסביבת ראש הממשלה סיפרו טרם הפגישה כי "נתניהו צפוי לדרוש בפגישה הבהרות על פעולותיו הלא מתואמות של שר הביטחון מול הממשל האמריקאי, שנעשו בניגוד להנחיותיו". לדברי הגורמים, נתניהו היה צפוי לומר לשר הביטחון כי תיאום מלא בין ראש הממשלה לבין שר הביטחון הוא תנאי הכרחי לשמירה על ביטחונם של אזרחי ישראל ולכן ידרוש ממנו "התחייבות שדברים אלה לא יישנו".

גורמים בסביבתו של ברק לא נשארו חייבים, ולפני הפגישה נמסר לוואלה! חדשות כי "שר הביטחון ייפגש עם ראש הממשלה בשעה 21:00 לבקשת ראש הממשלה. ברק בגילו ובמעמדו לא מקבל נזיפות מאף אחד, גם לא מראש הממשלה". בתגובת הלשכה הרשמית היו מתונים יותר, ואמרו: "ברק פועל למען אזרחי המדינה וביטחונה. ברק ימשיך לפעול כך על פי הכרתו ושיקוליו בארץ ובחו"ל. ברק משוכנע כי כל פעולותיו תורמות הן לממשל ישראל, הן ליחסיה עם ארצות הברית והם לעוצמה הביטחונית של ישראל".

שר הביטחון אהוד ברק חוגג יום הולדת 70 עם הרמטכ"ל בני גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו, פברואר 2012. משרד הביטחון
נתניהו וברק בימים טובים יותר/משרד הביטחון

בתקופה האחרונה החריפה המתיחות בין נתניהו לברק, לאור ביקורו של השר בארצות הברית. ברק ספג ביקורת חסרת תקדים ממקורבי נתניהו עקב פגישתו עם רם עמנואל, מקורבו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה. נתניהו שמע על הפגישה מדיווחים בכלי התקשורת. "הפגישה לא תואמה עם נתניהו והוא לא אישר אותה", אמרו הערב מקורביו של ראש הממשלה. בביקור שערך בארצות הברית נפגש שר הביטחון גם עם היועץ לביטחון לאומי, טום דונילון, ללא נוכחותו של שגריר ישראל, מייקל אורן, על אף התעקשות נתניהו בנושא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מקורבי ברק: "השר לא יירתע מהמתקפה נגדו"

מקורביו של הביטחון פרסמו השבוע הודעה, לפיה ברק "פועל לחיזוק היחסים עם ארצות הברית ובמרכזם נושא הביטחון. השר ברק פועל הן בישראל והן בארצות הברית על פי עמדות הממשלה, על מנת להפיג מתחים ולחזק את התמיכה האמריקנית בביטחון ישראל ועמדותיה". ברק, שלא הזכיר בהודעתו את נתניהו באופן ישיר, הודיע כי אין בכוונתו להירתע מהמתקפה נגדו או לשנות את התנהלותו. "ידוע ברבים כי לפעולה זו של שר הביטחון יש תוצאות חיוביות ובכוונתו להמשיך בה לצד כל הגורמים המדיניים והביטחוניים האחרים", הבהירו בלשכתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully