וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי בורגר ראנץ' הקימו ועד לבני נוער, הגדול בישראל

הוועד הוקם בעקבות פניות רבות של עובדים שטענו להפרות בתנאי העבודה שהגיעו להסתדרות הנוער העובד והלומד. מהרשת נמסר בתגובה: "מכבדים ההתארגנות, נשמור על זכויות העובדים"

לראשונה ובצעד חסר תקדים הקימו עובדי בורגראנץ' ועד עובדים, והם דורשים לקיים משא ומתן עם הנהלת הרשת לאחר שלדבריהם חלו הפרות חמורות של חוקי העבודה. הערב (חמישי) הושגה הסכמה בין הסתדרות הנוער העובד לרשת ההמבורגרים על ההכרה בוועד. למהלך קדמה הקמת אתר אינטרנט שהוקדש לנושא וכן קבוצת תמיכה בפייסבוק, המונה למעלה מ-9,000 חברים, הקוראת לציבור הרחב לסייע לבני הנוער להפעיל לחץ על הנהלת הרשת לחתום עמם על הסכם קיבוצי.

למעלה מאלף בני נוער בישראל מועסקים ברשת בורגראנץ', כשרובם בגילאי 16-18. לטענת הוועד, במהלך חמש השנים האחרונות הצטברו במשרדי הסתדרות הנוער העובד והלומד "לא פחות מ-160 תלונות של צעירים שעבדו ברשתות בורגראנץ' ובבורגר קינג (השייכות לאותם בעלים) ותשומת לבם התעוררה לחוסרים בשכרם". לפי נתוני הנוער העובד, הסכום הכולל שהושב לעובדים אלו מגיע ל-625,378 שקלים.

"מספר זה מתייחס אך ורק לסכום שכבר הושב לעובדים בסיוע שלנו והוא אינו כולל את בני הנוער הרבים שכלל אינם מודעים לזכויותיהם", אמר שי וינבלום מהסתדרות הנוער העובד והלומד. "אותם בני נוער לא בדקו את תלוש השכר, חששו לצאת נגד מעבידם או שפשוט התאכזבו לאחר חודשים של ניסיונות", הוסיף.

מרשת בורגראנץ' נמסר כי הטענות הופרכו והצדדים הגיעו לבסוף להבנות. "הרשת תיכנס למשא ומתן מהיר ויעיל לטובת חתימה על הסכם קיבוצי. ההנהלה מכבדת את התארגנות העובדים וכמובן שתשמור על זכויותיהם של כל מי שיבחר להצטרף אליה", נמסר.

יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, יובל כחלון, אמר בתגובה כי "מועצת התלמידים והנוער הארצית מברכת על הקמת ועד העובדים של רשת בורגר ראנץ'. אנו מאמינים גדולים בכוחם של ארגונים יציגים לבני נוער ובנחיצות של ארגונים מעין אלה. אנחנו שמחים על הכרת החברה בוועד העובדים ומצפים שתנהל עמו משא ומתן הגון לחתימת הסכם קיבוצי עם העובדים שיגן על זכויותיהם. אנו עומדים לרשותם של בני הנוער, ונשמח לסייע להם לעמוד על קבלת התנאים המגיעים להם בעבודה".

לפניות לכתבת מיכל רשף: michalresh1@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully