וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנהגות חתולים: איך מרגילים חתול לחיים בדירה עירונית?

ריבי מאיר וריני חביב-עמירן

8.10.2012 / 8:00

מומחיות וואלה! בעלי חיים להתנהגות חתולים עונות על שאלות גולשים: איך מכניסים חתול נוסף הביתה? מתי החתול שלי יתחיל לזהות את השם שלו?

חתול רחוב. ShutterStock
חתול העיר וחתול הכפר/ShutterStock

לפני כשנה אימצנו חתול מקסים. גרנו אז בבית עם גינה והרשנו לו להסתובב חופשי בחוץ, ולשחק עם חתולי הרחוב. הבעיה היא שעברנו דירה ללב העיר והחתול לא יכול לצאת ומבלה את רוב היום שהוא מביט על הרחוב בעצב ומיילל ללא מנוחה. איך מקלים עליו את המעבר?

תשובה: מדובר בשינוי מוחלט של אורח החיים אליו החתול היה רגיל, ולכן יש צורך במספר עצות חשובות כדי לשפר את איכות חייו, גם כאשר הוא בבית.

מדובר בהרבה מאד משחקים אינטראקטיבים שלכם איתו, אך קודם כל דאגו שיהיה לו מקום נעים ומוגן כדי שחלילה לא יוכל להתכופף וליפול מאדן החלון. בנוסף היינו ממליצות לכם לתלות בכל מקום אפשרי בבית חוטים עם משחקים בקצותיהם ולטלטל אותם בכל פעם שאתם עוברים על ידם, כדי שלחתול יהיה עניין גם בתוך הבית. הרעיון הוא לרתק אותו לפעילויות בתוך הבית ובמיוחד לעשות זאת בשעות הערב, לפני שאתם הולכים לישון. תנו לו הרבה ליטופים , אהבה , התייחסות והרבה אוכל טעים במיוחד לפני השינה והוכיחו לו כי גם בדירה בעיר יש חיים!

לפני כחודש קניתי חתול סיאמי. החתול בן שמונה חודשים ונראה כי הוא מפחד ממני וכשהוא רואה אותי הוא מתחבא ולא עונה לקריאותיי. יכול להיות מצב שהוא לא יתרגל אלי בכלל, או שיש סיכוי לכך שאחרי זמן מה הוא יפסיק לפחד ממני וידע לזהות את שמו?

חתול סיאמי עצוב. ShutterStock
איך אמרת שקוראים לך?/ShutterStock

תשובה: חשוב מאד להבין שכל חתול הוא יצור חי ומלא רגשות בדיוק כמונו ולכן אין חתול שדומה לשני, בדיוק כמו שכל אדם יחיד ומיוחד. ולכן ראשית, תני לו את ההרגשה שאת מבינה אותו , דברי אליו בטון מרגיע, ואל תנסי להושיט לו ידיים לנסות לקחת אותו אליך, למשל.

דאגי לשמור על אווירה נעימה ומאד רגועה בחדר שבו הוא נמצא ותשתדלי לא לעשות רעש ולדבר אליו בכל עת שאת בסביבתו בטון מרגיע. חתולים מאד נרגעים כאשר הם מבינים שאנחנו רגועים, ולכן הוא יפסיק לפחד בשלב שבו הוא ירגיש שהכל בסדר . חשוב שתאמרי את שמו כל הזמן כדיי שיתרגל. חתולים הם חיות חכמות באופן מיוחד אך הן צריכות זמן, סובלנות וגם אוכל טעים כמו טונה או פסטרמה כדיי לקרב אותן.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

שלשום מצאתי שני גורי חתולים יחסית גדולים שנראים בני חודש וחצי. שניהם מאוד רזים עם עיניים מודלקות ואחד מצונן. מאחר ואני סטודנטית הייתי רוצה לדעת אם יש מקום שניתן לקבל בו בדיקה וטיפול ראשוניים בהנחה

שלושה גורי חתולים על דשא. ShutterStock
חשוב מאוד לעקר ולסרס בגיל ארבעה חודשים/ShutterStock

תשובה: ישנם וטרינרים טובים ואיכותיים בכל רחבי הארץ אשר מסייעים לאנשים טובים כמוך לטפל בחתולים שנמצאו ברחוב. קודם כל את יכולה לעשות סקר שוק טלפוני, וייתכן שתמצאי ווטרינרים באזורך שייתנו לך גם מחירים דומים או אפילו נמוכים יותר. בנוסף את יכולה לנסות ולפנות לעמותת "תנו לחיות לחיות" – יש להם מרפאה העוזרת לחתולי רחוב.

כאשר הגורים יחלימו ואם עדיין לא תמצאי להם בתים או שהם יאומצו על ידך, חשוב מאוד בגיל ארבעה חודשים לעקרם או לסרסם, וישנן מרפאות רבות וטובות ברחבי הארץ שגובות על זה כמאה ש"ח בלבד.

יש לי חתול בן 7 חודשים מסורס שאינו יוצא מהבית. הוא אצלי מאז שהיה בן חודש והוא מאוד חברותי. הבעיה היא שהתחלתי עבודה חדשה, כך שיוצא שלפעמים הוא נשאר לבד בבית לשעות ארוכות. אני רוצה להביא לו חתול נוסף שישחק עימו, ורציתי לדעת איך מכירים ביניהם?

זוג חתולים ג'ינג'ים בחצר. ShutterStock
כן, בדיוק שם ביטץ'/ShutterStock

תשובה: חתולים זקוקים לחברה כך שאימוץ חתול נוסף, במיוחד חתול או חתולה צעירים זה מעולה. בתחילת תהליך ההיכרות יש צורך לספק לגור החדש חדר נפרד בו הוא ישהה מספר ימים עד שגם הוא וגם החתול שלכם יתרגלו זה לזה דרך הריחות שאתם תעבירו ביניהם. החדר חייב להיות נוח ונעים ובתוכו יש לשים אוכל, מים, פינה שהוא יוכל לישון בה וארגז חול.

בינתיים החתול שלכם, שיוכל להיות בשאר הבית ,צריך לקבל את כל מה שהוא רגיל לקבל - תשומת לב בשפע, מזון טוב ומים נקיים כדי שהוא יבין שהגור או הגורה לא הגיעו להחליף אותו. ברגע שהחתול שלכם יבין שלא מדובר באיום על מקומו בבית, וברגע שהגור או הגורה יסתגלו לחיים רגילים בחדר הנפרד, תוכלו להתחיל ולהפגיש ביניהם לאט ובזהירות. חשוב לתת להם ראשית, להריח זה את זה דרך הידיים שלכם מכיוון שערבוב הריחות חשוב ביותר להסתגלות עוד לפני שהם רואים זה את זה.

אל תדאגו אם בהתחלה החתולים יראו סימני מתח כאשר ייפגשו. תשאירו את כלי האוכל וארגז החול שלהם בנפרד למשך מספר שבועות לפחות. את המפגש אתם יכולים להתחיל לאחר כשבוע עד עשרה ימים, בהתאם למצב רוחם של החתולים. אל תכריחו אותם להיות זה לצד זה, פשוט תנו לדברים לקרות בקצב שלהם. לטפו את שניהם , כאשר קודם את החתול הוותיק ואח"כ את הצעיר וחוזר חלילה , ובכלל תמיד טוב בתקופה ההסתגלות לתת מזון צ'ופרי במיוחד בנוסף לאוכל הרגיל , ולשמור על אווירה רגועה בבית, ללא רעשים מיוחדים.

  • עוד באותו נושא:
  • חתולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully