וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף במיל' אדן למנוחות: "מפקד אמיץ וקר רוח"

2.10.2012 / 16:18

שר הביטחון ספד לאלוף פיקוד הדרום לשעבר שהלך לעולמו ואמר כי "תרומתו חקוקה בתולדות צה"ל". אלוף פיקוד דרום טל רוסו הדגיש כי "השפעתו ניכרת עד היום"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: טל רזניק

אלוף פיקוד דרום לשעבר, אברהם אדן (ברן) שהלך ביום חמישי לעולמו לאחר שנלחם במחלה קשה, הובא היום (שלישי) למנוחות בטקס צבאי מלא בבית העלמין בקיבוץ שפיים. "מעל הכל הוא ייזכר כלוחם ומפקד אמיץ וקר רוח", ספד לו שר הביטחון, אהוד ברק. "באותו טון, באותו חיתוך דיבור, ברן הוביל את פקודיו בקרב. לאחר מלחמת יום הכיפורים הוא סרב לקחת חלק במלחמות על הקרדיט לאחר המלחמה, אבל תרומתו חקוקה בתולדות צה"ל". ברק פנה למשפחתו של אדן ואמר: "איבדתם אב, סב ואח. כולנו איבדנו חבר, ועם ישראל איבד את אחד המפקדים הבולטים של צה"ל".

אדן, שהלך לעולמו ימים ספורים לפני שמלאו לו 86, שימש בין היתר כאלוף פיקוד הדרום בצה"ל ומפקד גייסות השריון, וזכור בתור זה שזכה להניף את "דגל הדיו" באום-רשרש היא אילת, שתועד בתצלום המסמל את תום מלחמת העצמאות. במלחמת יום הכיפורים פיקד על אוגדה 162 בסיני, בקרבות שהיו למוקד ביקורת לאחר המלחמה.

"צה"ל מרכין ראש ומשתתף בצערכם", אמר אלוף פיקוד דרום טל רוסו בדברים שנשא בהלוויה. "משחר נעוריו שזורים חייו בהיסטוריה של מדינת ישראל. הוא נלחם ללא חת למען הקמת המדינה כלוחם הפלמ"ח, ולאחר מכן בצה"ל. תמונתו מניף את דגל הדיו בתחנת המשטרה הנטושה הפכה לסמל ולמופת עד היום. בשירותו הארוך ברן פיקד על יחידות השדה הבולטות בצבאנו והשפעתו ניכרת עד היום".

הלווית האלוף אברהם עדן (ברן). דרור עינב
"כל מה שנאמר עליו נכון". ההלוויה היום/דרור עינב

הבת טלילה ספדה לאביה ואמרה: "משהו בשפע של אבא מעלה בי דימוי של מעיין מים חיים שמרווה וכולנו שתינו ממנו לרוויה. אבא, אתה היית האדם שנתן לנו המון השראה, אנחנו אוהבים אותך".

הסופר והמשורר חיים גורי אמר כי ברן הוא מגדולי חיילי צה"ל ומפקדיו. "כל מה שנאמר עליו נכון, הכל נכון. שילוב כזה של נחישות ושיקול דעת. בשבילי זו זכות גדולה להימנות על לוחמי הפלוגה הזו. דמותו של ברן בזמנים כאלו כל כך חשובה. קור הרוח, המבט הישיר והחיוך שלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הלווית האלוף אברהם עדן (ברן). דרור עינב
"ברן הוביל את פקודיו בקרב". ברק בהלוויה/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully