וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכות ותקלות: בשל הרוחות אלפים נותקו מחשמל

קובי דוד ורמי שני

1.10.2012 / 17:26

מזג האוויר הסוער פגע באספקת החשמל ב-3,000 בתים והביא לקריסת עץ בקריית אתא, אולם לא מנע מרבבות לטייל ברחבי הארץ. למעלה מ-120 אלף ישראלים פקדו את שמורות הטבע והגנים

צילום: דניאל בוק, שלומי גבאי. עריכה: טל רזניק

טפטופי הגשם לא הרתיעו את המטייל הישראלי בחג הסוכות, ולמעלה מ-120 אלף ישראלים פקדו היום (שני) את הגנים הלאומיים ואת שמורות הטבע. לצד זאת, בשל הרוחות הסוערות ברחבי הארץ אירעו מספר הפסקות חשמל בכמה אזורים, כשרובן עקב פגיעת ענפים ועצים בקווי חשמל, שנקרעו מעוצממת הפגיעה.

ברחבי גוש דן גרמה תקלה באספקת החשמל לניתוקים של כ-3,000 בתי אב בתל אביב, בת ים, רמת גן ובני ברק. צוותים של חברת החשמל פועלים לתיקון התקלות, אולם בשלב זה טרם נמסר צפי לחידוש האספקה. לצד זאת, בחברת החשמל מזהירים מפני סכנת התחשמלות ממגע בחוטי חשמל קרועים, וקוראים לדווח במקרים מסוג זה למרכז השירות 103, או למוקד 100 של המשטרה.

עשרות אלפי מטיילים ברחבי הארץ, סוכות 2012. שלומי גבאי
למעלה מ-120 אלף איש באתרים ברחבי הארץ. מטיילים בנחל תנינים/שלומי גבאי

מרשות הטבע והגנים נמסר כי צפיפות גבוהה במיוחד נרשמה באתרים בקיסריה, תל דן, נחל שניר, גן השלושה ("הסחנה"), עין גדי, מצדה ושמורת האלמוגים. יערני קק"ל מדווחים כי למרות מזג האוויר האביך, כ-30 אלף איש פקדו היום את היערות והפארקים של קק"ל בכל רחבי הארץ, בהם אלפים שבילו באזור הגלבוע ובאתרי נחל חרוד. מטיילים רבים הגיעו גם לפארק גורן, פארק אדמית ופארק קריית אתא. קבוצות של משפחות ערכו פיקניק ביער שווייץ, ביער בית קשת ובדרך נוף. משפחות רבות הגיעו גם לחניון עין זיתים ביער ביריה. באגמון החולה נרשם עומס מיוחד של מבקרים לאחר שכ-2,500 בני אדם הגיעו לצפות בראשוני העגורים, ובמראה מרהיב של מיני עופות דורסים שהגיעו לאגמון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מטיילים בחג סוכות בנחל תנינים. שלומי גבאי
מטיילים בנחל תנינים/שלומי גבאי

בדרום הארץ פקדו אלפי מבקרים את יער המלאכים-שחריה. ארנון גינת, עובד קק"ל בדרום, מסר כי "אנשים חגגו את החג בשקט ובכיף, המטיילים שמרו על ניקיון מופתי ואנחנו נהנים לקבל אותם ביערות הנקיים של קק"ל". באתרים במרכז הארץ ובאזור החוף, ביקרה רבבת מטיילים, לרבות יערות הרי ירושלים, יער עמינדב, הסטף ויער בן שמן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא טפטוף קל ירתיע מטייל ישראלי ביום חג. גשום בהוד השרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף לאלפי בתי האב שנותקו מחשמל בערים הגדולות בגוש דן, נרשמו הפרעות באספקת החשמל בקריית ביאליק, עירון, כפר סבא, נס ציונה, שדה ורבורג ובמושב יגל. בחברת החשמל מבקשים מהציבור להסיר ולפנות מהגגות ומהמרפסות חפצים שעלולים לפגוע בקווי חשמל סמוכים, כתוצאה מפגיעת משב רוח חזק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התמוטט על שתי מכוניות חונות, שהיו ריקות מאדם. קריסת עץ בקריית אתא/מערכת וואלה!, צילום מסך

בקריית אתא קרס עץ מעוצמת הרוח וקרע כבלי חשמל, רגע לפני שהתמוטט ופגע בשני כלי רכב חונים, שעמדו ריקים מאדם. בעקבות נפילת העץ, עלה באש עץ אחר בסמוך לו, אולם כבאים משירותי כיבוי חיפה השתלטו על הלהבות מבלי שנגרמה פגיעה בחיי אדם, או נזק נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully