וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעיינות חמים מדי: רוחצים נכוו בצפון ים המלח

רמי שני

29.9.2012 / 21:41

בעקבות הכוויות על עורם של שני רוחצים נבדק חשד כי המעיינות באזור נחל דרגה זוהמו, או שמא חלה עלייה בריכוזי חומרים שעלולים לפגוע בעור. האתר נסגר זמנית לכניסת נופשים

רשות הטבע והגנים, יחד עם גורמי שימור הסביבה, לקחה בימים האחרונים דגימות של מים מהמעיינות החמים שמתחת למצוקי נחל דרגה, לאחר ששני אנשים נכוו - האחד באורח בינוני והשני באורח קשה, בעת שהתרחצו במי המעיינות שבצפון ים המלח. במקביל, הורתה המשטרה למועצה האזורית מגילות, למנוע כניסת נופשים לאתר "שאנטי" בצפון ים המלח, עד שתסתיים בדיקת המים. "לא ברור באופן מוחלט מה קרה שם", אמר הערב (שבת) מוצי דהמן, ראש המועצה האזורית מגילות, שבחוף הצפוני של ים המלח.

לפני שבועיים פונה אדם שרחץ במעיינות לקבלת טיפול רפואי לאחר שנכווה באורח בינוני בפלג גופו התחתון מחומרים שצרבו את עורו. אמש דווח כי אדם נוסף שהתרחץ במי המעיינות, נכווה באורח קשה בנסיבות דומות. מצבם של השניים השתפר מאז שנכוו. גורמי רפואה יידעו את אנשי המועצה האזורית מגילות באירועים, ואלה פתחו מיד בבדיקת הנסיבות שבהן נכוו שני הרוחצים, ביחד עם אנשי רשות הטבע והגנים והמשטרה.

"ההערכה העיקרית שלנו היא, שכתוצאה מירידת מפלס מי המעיינות, חלה עליה בריכוזי החומרים שבמים ובתוך כך גם ריכוזי החומרים שעלולים לפגוע ברקמת עור חי של בני אדם ובעלי חיים", הסביר ראש המועצה. ירידת המפלס נובעת מהתאיידות מים ומזרימה שלהם למקומות נמוכים יותר מגובה המעיינות. במקביל לאפשרות של ירידת המפלס, נבחנות גם אפשרויות אחרות, כמו חדירת תשפוכת של חומרים כימיים ממקור בלתי ידוע אל המעיינות. בשלב זה, הרחצה באתר נאסרה, עד לתום בדיקה של מרכיבי תכולת המים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully