וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחה נגד העירייה וטוען: "שלחו שוטרים להזהיר אותי"

21.9.2012 / 5:27

ארבעה שוטרים שהתדפקו על דלת ביתו של תושב כפר סבא הגישו לו זימון לחקירה. כשהגיע לתחנת המשטרה גילה שאינו חשוד בדבר. לדבריו, מחאה שהוביל נגד העירייה היא הסיבה ל"איום"

אילן ערב מכפר סבא הופתע כאשר ארבעה שוטרים הגיעו לביתו באישון לילה והודיעו לו שהוא דרוש לחקירה. הפתעתו גדלה שבעתיים למחרת כאשר, לדבריו, בהגיעו לתחנת המשטרה, לשוטרים לא היה מושג על מה מדובר. ערב, שמנהל באחרונה מחאה שקטה נגד מדיניות העירייה בנושא החניה ברחבי העיר, חושד שהעירייה היא זו שעומדת מאחורי זימונו לחקירה.

"מקומות חניה שהיו עד עכשיו מותרים נצבעים לאחרונה באדום-לבן", הסביר ערב, שכחלק ממחאתו עוסק בתליית מודעות וחלוקת פליירים נגד המדיניות החדשה של העירייה. "מדובר במקומות חניה ובמפרצי חניה וזה ממש מעשה נפשע, שמצמצמים לנו כך את החניה בעיר".

בית משפחתו של חיים חלסצי שוטר מג"ב שנהרג מפליטת כדור,אוגוסט 2012. שלומי גבאי
"שימוש לרעה בסמכות שלטונית"/שלומי גבאי

באחד הלילות בתחילת החודש, כאמור, עצרו מתחת לביתו שתי ניידות, וארבעה שוטרים נקשו על דלת ביתו. השוטרים הודיעו לו שהוא דרוש לחקירה כבר מספר ימים, וכי עליו להתייצב בתחנה למחרת בבוקר. הם סירבו להשיב לשאלותיו לגבי סיבת החקירה, ורק השאירו לו זימון לחקירה. בתחנת המשטרה, כאמור, לא הבינו את פשר הגעתו, וגם לאחר שהופנה למחלקת התנועה בתחנה, הוא קיבל תשובה זהה ושב לביתו.

לאחר מספר ימים, הגיע שוב לתחנה כדי לוודא את העניין וקיבל מסמך שבו כתוב שהוא אינו דרוש לחקירה ואינו חשוד בכלום.
לדבריו, מספר ימים לאחר מכן, וללא קשר לעניין, הוא נשאל מדוע הדביק מודעות על לוחות המודעות בעיר, השיב ש"זו מחאה ולא פשע" ושילם את הקנס על כך. לאחר שהבין שאין ממש בסיפור ההזמנה לחקירה, החל ערב לחשוד שאולי מישהו בעירייה החליט "להפחיד" אותו. "אם במשטרה לא באמת צריכים לחקור אותי אז בטח זה איום מהעירייה, אין אפשרות אחרת", אמר בביטחון.

"כאילו מדובר בעבריין נמלט"

"יום לפני כן מחיתי ליד לשכת ראש העיר, ורבים מאנשי הלשכה יצאו אליי. לאחר שהעסק נרגע והם חזרו בחזרה למשרדים, מישהו מהעירייה אמר לי שישלחו אלי את המשטרה", סיפר ערב. "לא ייחסתי לזה חשיבות ולא תפסתי את זה ברצינות, אבל זה התממש. הם פשוט ניסו להוריד אותי מהמחאה הזו, זה ברור לחלוטין".

במכתב ששיגר למפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, פירט עורך הדין מנשה אליאס, בשמו של ערב, את השתלשלות האירועים ולבסוף כתב: "אין ספק כי מדובר במעשה חמור מעין כמוהו ואשר כל מטרתו להפחיד, להרתיע ולאיים על מרשי. הגעת שתי ניידות משטרה לביתו של מרשי בחצות הליל, בהרכב של שלושה שוטרים וקצין משטרה כאילו מדובר בעבריין נמלט, מוכיחה כמאה עדים כי מדובר בהתנכלות ושימוש לרעה בסמכות שלטונית".

"סמיכות האירועים והעובדה כי אין ולא הייתה כל חקירה נגד מרשי מובילה למסקנה הגיונית, אשר כל בר דעת חייב להגיע אליה, כי נעשה שימוש ציני של לובשי המדים וניצול סמכות לרעה", לשון המכתב. "מדובר במעשה חמור מאוד של ניסיון להרתיע, להפחיד, להלך אימים על מרשי באופן הדומה יותר להתנהגות של 'מאפיה' וכנופיית פשע, ולא של משטרה".

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה כי "מדובר בפעילות משטרת ישראל שאינה קשורה אלינו, לתגובה אנא פנו לדובר המשטרה".

ממשטרת מרחב שרון נמסר כי "הנושא נמצא בבדיקה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully