וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה לפני כולם: החלה מכירת האייפון החדש

21.9.2012 / 5:54

מאות אנשים המתינו בדריכות לפתיחת הדלתות בחנות אפל בסידני כדי להיות הראשונים להחזיק את הדגם המשודרג. בהמשך היום תתחיל מכירת המכשיר בארה"ב, באירופה ובמדינות נוספות

הבהלה לאייפון 5 החלה: אוסטרליה היא המקום הראשון שבו נמכר הדגם החדש של הסמארטפון אפל, שנחשף לראשונה לציבור בשבוע שעבר. כ-600 בני אדם השתרכו אתמול (חמישי) בתורים הארוכים מחוץ לחנות הדגל של אפל בעיר סידני, עוד הרבה לפני שעובדי החנות פתחו את הדלתות, לקול מחיאות הכפיים וצהלות השמחה של הנוכחים.

רוב האנשים בתור היו חובבי גאדג'טים מושבעים שהמתינו לבחון את טיבו של המכשיר, שאותו כינה מנכ"ל אפל, טים קוק, "הדבר הכי גדול שקרה לאייפון מאז האייפון". אלא שהאירוע לא סיפק יחסי ציבור נאותים רק לחברה עם התפוח: הראשונים לעמוד בתור היו מפרסמים של חברות מסחריות, שעטו על עצמם חולצות עם סמל החברה.

תור לקראת מכירה של אייפון 5 החדש בסידני אוסטרליה. רויטרס
התורים מחוץ לחנות אפל בסידני, אתמול/רויטרס

"שבעה אנשים שלנו נמצאים כאן מיום שלישי", סיפר טוד פוט בן ה-24, עובד בחברה שמשווה חוות דעת על מכשירים סלולריים, שזכה להיות הראשון שנכנס לחנות. "רצינו להיות הראשונים בעולם שיוכלו להשוות את המכשיר עם הסמארטפונים האחרים. היינו בקשר עם אלה שעמדו ראשונים בתור בניו יורק ובלונדון. זה קצת מטורף", הודה פוט.

לפי דיווחי התקשורת באוסטרליה, לקוחות שהתעקשו להיות מהראשונים להחזיק בידם את האייפון החדש אך העדיפו לחסוך מעצמם את התורים הארוכים, שכרו מראש אנשים שיעמדו בתור עבורם, תמורת סכומים שנעו מ-40 דולרים אוסטרליים (כ-165 שקלים) ועד לסכומים של מאות דולרים.

מחכים בתור לקראת מכירה של אייפון 5 החדש בסידני אוסטרליה. רויטרס
מעבירים את הזמן עד לפתיחת הדלתות/רויטרס

האייפון הוא אחד המוצרים הרווחיים ביותר של אפל, והוא מניב לה כמחצית מהרווח השנתי. לפני שבוע, ביום הראשון שבו ניתן היה לבצע הזמנה של המכשיר, רשמה אפל יותר משתי מיליון הזמנות, פי שניים מיום המכירות הראשון של אייפון 4S. מומחים בתחום מעריכים כי עד לסוף החודש תמכור אפל כעשרה מיליון מכשירים, ועד לסוף 2012 כחמישים מיליון.

תדרוך של אפל למכירה של אייפון 5 סידני אוסטרליה, ספטמבר 2012. רויטרס
פי שניים הזמנות לעומת הדגם הקודם. תדרוך העובדים בחנות אפל/רויטרס

מי שיצליח לשים את ידו על הדגם החדש, יוכל ליהנות ממסך של 4 אינצ'ים וממכשיר דק וקל יותר מגלגוליו הקודמים. האייפון 5 גם תומך ברשת G4 מהירה יותר ומגיע עם מספר עדכונים בתוכנה, ובהם ממשק המפות התוך-ביתי החדש.

היום תחל המכירה גם בארצות הברית, בקנדה, בבריטניה, בצרפת, בהונג קונג ובסינגפור. ביום שישי הבא תחל המכירה ב-22 מדינות נוספות, ועד סוף השנה צפוי המכשיר להימכר במאה מדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully