וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצולת השואה שנשדדה בנהריה: "איפה הכבוד שלהם?"

קובי מנדל

20.9.2012 / 12:36

הקשישה שנשדדה אתמול מסרבת להאמין כי לאחר ששרדה את השואה, היא תותקף ממש ליד ביתה: "בחלומות הכי גרועים שלי לא האמנתי שאעבור דבר כזה. שיעשו חשבון נפש ביום כיפור"

הקשישה, אביבה אנקרי (77) ניצולת שואה מטוניס תושבת נהריה, שהותקפה ונשדדה אמש (רביעי) סמוך לביתה בשכונת אשכול בעיר, מאושפזת כעת במצב קל עד בינוני במחלקה האורתופדית בבית החולים בנהריה. אנקרי, אם לשבעה ילדים, עברה ניתוח מעקפים מורכב לפני כשמונה שנים ממנו החלימה, ואמש בעת שעשתה את דרכה לביתה לאחר טיפול פיזיותרפיה, נשדדה באלימות.

"הלכתי לאורך הכביש הראשי ובשלב מסוים חציתי דרך הדשא של החצר לכיוון הבית, פתאום הרגשתי מכה חזקה בראש", סיפרה אנקרי, שתחילה חשבה שמדובר בכדור משחק אבל אז, ראתה בחור צעיר שהתחיל למשוך בתיק שלה. "נפלתי עם הפנים על הדשא הוא משך את התיק בכוח וברח", שחזרה.

הצעיר נמלט לדבריה לכיוון כביש נהריה-מעלות, שכנה שהגיעה למקום הזעיקה את כוחות המשטרה ואמבולנס של מד"א. "שכחתי את מספרי הטלפון של הילדים שלי. הוא גנב לי שני פלאפונים, ארנק עם מזומן וכרטיס אשראי ומשקפיים יקרות. יצאתי מזה בנס", הוסיפה. המשטרה עצרה אמש חשוד במעשה, נער בן 14 תושב העיר, שלטענת המשטרה הודה ושחזר את המעשה וגם קשר עוד שניים מחבריו לאותו אירוע. שוטרי תחנת נהריה פועלים למעצרם של שני הנערים הנוספים.

"מה הם חושבים לעצמם אותם שודדים?"

אנקרי נולדה בטוניס ובילדותה פלשו לשם הגרמנים. היא הסתתרה במשך תקופה ארוכה מתחת למיטה עם אחיה עד שהסתיים המצוד של הנאצים אחר יהודים בעירה. "אני לא שוכחת את המראות ואת החיים בצל הרדיפה. ניצחנו, הקמנו מדינה ומאז 1959 אני גרה בנהריה". אנקרי מסבירה כי לאחר ששרדה את הנאצים, היא אינה מאמינה כי מעשים שכאלה יכולים לקרות.

"אני ראיתי בטלוויזיה את המקרים בהם קשישים הותקפו בידי שודדים, זה מעשה נבלה, מה הם חושבים לעצמם אותם שודדים, איפה הכבוד שלהם? הם צריכים להתבייש". אנקרי הוסיפה כי "אין לי ספק שערב יום הכיפורים מי שעשה לי את המעשה יצטרך לעשות חשבון נפש. בחלומות הכי גרועים שלי לא האמנתי שאעבור את הדבר הזה".

פרופ' גרשון וולפין, מנהל המחלקה האורתופדית בבית החולים בנהריה מסר כי: "האישה סובלת משבר באחת מזרועותיה ותזדקק ככל הנראה לניתוח. פרט לכך, ישנם מספר חבלות ברגלים ובידיים ומצבה מוגדר כעת קל ויציב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully