וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרגיל הפתע של צה"ל בצפון: "היתה הפתעה גמורה"

19.9.2012 / 17:49

התרגיל שנועד לבחון את מוכנות צה"ל למלחמה בגזרה הסורית, במהלכו הונחתו טילים ומכ"מים בנקודות ריכוז סמוך לגבול, מגיע לסיומו. בשלב האחרון תירה כל סוללה לעבר מטרה

צילום: דו"צ, עריכה: מיכאל ברגמן

צפו: צה"ל בתרגיל הפתע ברמת הגולן

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, הגדיר את תרגיל האש שהחל לפנות בוקר (רביעי) ברמת הגולן כ"פתע פתע" (תרגיל שלא ידוע מתי יהיה ואיזה תרחיש יהיה בו - א"ב.) שיבחן את רמת המוכנות של יחידות מערך האש וחיל האוויר למלחמה בזירה הסורית, שעלולה לפרוץ ללא התראה מוקדמת.

במהלך התרגיל, שצפוי להסתיים לפנות ערב, הועלו על מסוקים רקטות, טילים, מכ"מים ותצפיות והונחתו בנקודות ריכוז בצפון. שאר הכוחות נעו בכלי רכב. בנוסף, צה"ל העביר מסרים לסורים דרך כוחות הפרדה של האו"ם שפרושים בגבול הסורי באמצעות כלי התקשורת הזרים.

בצל המתיחות בצפון: תרגיל פתע לבחינת הכוננות

רמטכ"ל בתרגיל פתע ברמת הגולן,ספטמבר 2012. דובר צה"ל
הרמטכ"ל גנץ עם חיילים שהשתתפו בתרגיל, היום/דובר צה"ל

"התרגיל התקבל בהפתעה גמורה", סיפר לוואלה! חדשות קצין בכיר בצה"ל. "תוך שעות כלל הכוחות קיבלו את פקודות ההפעלה. מטרת התרגיל הייתה להכין את צה"ל לכל תרחיש אפשרי. הלקחים, בשלב הראשוני, קשורים לפן התודעתי של מעבר משגרה לחירום ולאופן התנועה מאיו"ש לצפון והבנת סדר הפעולות", הוסיף. הקצין הבכיר הדגיש כי זה שנים שלא בוצע תרגיל מסוג זה ובהיקף כה רחב ברמת הגולן. "אנחנו נעמוד במשימה כפי שציפו מאתנו", אמר לסיכום.

רמטכ"ל בתרגיל פתע ברמת הגולן,ספטמבר 2012. דובר צה"ל
מספר מצומצם בלבד של קצינים בכירים היו מעורבים בהכנות/דובר צה"ל

התרגיל החל שעות ספורות לפני צאת החג, אז קיבלה מינהלת התרגיל הודעה על קיומו. בשעה 2:30 לפנות בוקר יצאו פקודות ליחידות חיל התותחנים בפיקוד מרכז ובפיקוד צפון, חיל האוויר, אגף המבצעים במטכ"ל ומערכים נוספים בצה"ל. על התרגיל הופקד קצין תותחנים ראשי, תת-אלוף רועי ריפטין, ומספר מצומצם בלבד של קצינים בכירים נוספים היו מעורבים בהכנותיו. כאמור, התרגיל יסתיים לקראת הערב כשכל סוללה ארטילרית תירה לעבר מטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully