וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד ברצח אשתו בחקירה: "חשדתי שהיא בוגדת בי"

18.9.2012 / 18:15

תושב הרצליה החשוד כי רצח את רעייתו, 21 שנה לאחר שרצח את אשתו הראשונה, פנה בעצמו לפני שבועיים למשטרה כי רצה לעזוב אותה וחשש מעימות. בנו: רוצה לאמץ את אחותי למחצה

צילום: דניאל בוק, עריכה: אמיר קוטיגרו

בתחנת משטרת גלילות נמשכת חקירתו של תושב הרצליה בן 64, החשוד כי רצח הבוקר (שלישי) בדקירות סכין את אשתו, אלסי לגונדאי, בת 38, אזרחית הפיליפינים, בדירתם. האיש, פועל שיפוצים במקצועו, הודה במעשה ואף התקשר בעצמו לדווח על הרצח למשטרה. מהעדות שמסר לחוקריו עולה כי לפני כשנה החלה הידרדרות ביחסים ביניהם, על רקע חשד שלו כי היא לא נאמנה לו. לדבריו, היא הכחישה זאת.

לפני שבועיים הגיע החשוד לתחנת המשטרה בגלילות וביקש מהשוטרים להתלוות אליו, משום שרצה לעזוב את הבית וחשש להתעמת עם רעייתו. שוטרי סיור לקחו אותו לבית, ליוו אותו כשלקח את חפציו ואף הסיעו אותו לתחנת הרכבת, משם נסע ככל הנראה לקרובי משפחה. למרות זאת, לפני כמה ימים הוא חזר הביתה, ואתמול בני הזוג עוד הלכו ביחד לבית הכנסת.

על פי עדותו, שני בני הזוג התעוררו לפנות בוקר, והתנהל ביניהם דין ודברים שבמהלכם הוא הלך למטבח, לקח סכין ודקר אותה מספר רב של דקירות בחדר השינה. ככל הנראה, במהלך האירוע הייתה בתם של השניים, בת ארבע, בחדרה, אבל הספיקה לראות את גופת אמה. השוטרים שהגיעו לזירה הזעיקו את שירותי הרווחה וכן חוקרת ילדים שגבתה את עדותה. בנו של החשוד מנישואיו הראשונים הביע נכונות לאמץ את אחותו למחצה, אך לפי שעה היא נמצאת אצל קרובי משפחה.

זירת הרצח בהרצליה, ספטמבר 2012. נמרוד סונדרס
הילדה בת הארבע הספיקה לראות את גופת אמה/נמרוד סונדרס

החשוד אמור היה לערוך שחזור של המעשה, אולם בהמשך חזר בו מהסכמתו להליך. ככל הנראה, הוא יישלח לבדיקה פסיכיאטרית. חוקריו מספרים כי את הודאתו מסר בקור רוח, ורק הביע צער על כך שהילדה תישאר לבד. הערב הוא יובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב.

בן החשוד: "רוצה לוודא שלא יתחמק הפעם מעונש"

אחותה של הנרצחת הגיעה לתחנת המשטרה בגלילות ופרצה בזעקות שבר. גם בנו של החשוד הגיע לתחנה, והשניים התחבקו ארוכות. הבן אמר בהגיעו לתחנה כי בא על מנת לוודא שאביו לא יתחמק הפעם מעונש.

הנרצחת והחשוד חיו יחד כשמונה שנים. הם הכירו במסיבה בתל אביב, וכעבור שנתיים התחתנו בברזיל. לאחר מכן האישה, אזרחית הפיליפינים, התגיירה והשניים התחתנו שנית בישראל. לפני כארבע שנים נולדה להם בת משותפת. בשנת 1991 הורשע החשוד ברצח אשתו הראשונה, ואושפז במוסד הפסיכיאטרי "אברבנאל", שם שהה כ-14 שנים. ב-2003 הוא הורשע גם באיומים ופגיעה בפרטיות של אישה עמה היה בקשר, וריצה עשרה חודשי מאסר.

סנגור החשוד: "ראוי שמצבו הנפשי ייבדק באופן יסודי"

סנגורו של החשוד, עורך דין ניר אלפסה מהסנגוריה הציבורית, אמר כי "החשוד קשר עצמו למעשה הטרגי, והסביר כי במשך תקופה ארוכה חש מנוצל ונבגד בגין התנהלותה של אשתו. כאשר הטיח בפניה את חשדותיו, התנערה ממנו. אתמול, תחושות חוסר המנוחה הציפו אותו, ומכאן המעשה הנורא. מאחר שמדובר באדם שהוכח בעבר כי הוא סובל ממחלת נפש, ראוי שסוגיית מצבו הנפשי תתברר באופן יסודי גם הפעם, ואולי יתאפשר למצוא הסבר למעשיו הקשים".

יו"ר ויצו ישראל, גילה אשרת, אמרה בעקבות הרצח כי "אי כשירות לעמוד לדין מאפשרת לאנשים מסוכנים חופשיים לפעול. מדינת ישראל חייבת להקים מנגנון שיגשר על הפער הקיים בין מערכת המשפט, שאינה יכולה להעמיד לדין אנשים אלה, למערכת בריאות הנפש, המטפלת בהם באופן זמני".

(עדכון ראשון: 15:15)

חשד: רצח לפני 21 שנה את אשתו הראשונה - והבוקר את השנייה

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully