וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: צה"ל תקף גבר באלימות והשחית את רכבו

יהושע בריינר

17.9.2012 / 17:08

עדי ראייה פלסטינים טוענים כי החיילים חשדו שהאיש מנסה להבריח שוהים בלתי חוקיים, ולכן הכו אותו, בעטו בו וירו ברכבו. גורמים בצה"ל: הוא לא הותקף, אלא ניסה לברוח ומעד

גבר פלסטיני בן 35, הותקף אתמול (ראשון) על ידי כוח צה"ל ורכבו נפגע מיריות של חיילים, כך טוענים גורמים פלסטיניים. לטענת עדי ראייה, כוח צה"ל חשד כי האיש, תושב הכפר מג'אז שבדרום הר חברון, מבריח ברכבו שוהים בלתי חוקיים אל תוך שטח ישראל. לדבריהם, כוח צה"ל עצר אותו, תוך כדי שהחיילים תוקפים אותו באלימות, בועטים בו ומכים אותו באזור החזה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לטענת עדי הראייה, החיילים חשבו שהוא מבריח ברכבו שוהים בלתי חוקיים. הפלסטיני הפצוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפלסטיני לא נעצר, ולאחר זמן מה פונה במצב בינוני לבית החולים בחברון, כשהוא הוא סובל משברים ברגליו ומחבלות קשות. על פי הדיווח, החיילים השחיתו את רכבו בכוונה, בכך שהתנגשו בו עם רכב מסוג האמר ואף ירו על הרכב.

גורמים צבאיים מסרו בתגובה כי הפלסטיני כלל לא הותקף אלא מעד במהלך מנוסה מכוח צה"ל. לדברי הגורמים, במהלך המרדף ירו החיילים אל עבר רכבו של האיש, אך לא תקפו אותו. הם ציינו כי האירוע ממשיך להיבדק. מדובר צה"ל טרם התקבלה תגובה רשמית לאירוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פונה במצב בינוני לבית החולים בחברון, כשהוא הוא סובל משברים ברגליו ומחבלות קשות/מערכת וואלה!, צילום מסך

בארגוני השמאל אומרים כי האירוע, שהתרחש בשטח אש 918, שהכפרים שבו מיועדים לפינוי על ידי מערכת הביטחון, נעשה בכוונה תחילה, כחלק ממגמה כללית של צה"ל להתנכל לתושבי האזור. לדבריהם, בין היתר נסגרו בפני פלסטינים שטחי מרעה. פעילים בארגון "תעיוש" מתכננים להגיע מחר יחד עם פעילים נוספים על מנת ללוות את רועי הצאן שבאזור.

אזור דרום הר חברון נחשב יעד מוכר עבור הסתננויות של פלסטינים אל תוך שטח ישראל. כזכור, לפני כעשרה ימים נהרג ליאור פרחי, רכז הביטחון של ההתנחלות שערי תקווה שבשומרון, לאחר שנדרס על ידי מסיע שוהים בלתי חוקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully