וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה מתוקה לראש השנה: ארוחות חג לניצולי שואה

לי בן שי

16.9.2012 / 10:35

בעמותה לעזרה מיידית לניצולי השואה קוראים לניצולים להזמין מהם מנות לחג המותאמות לתפריט דל בסוכר ובשומן: "הגפילטע פיש יצא משהו. אי אפשר להבדיל בין זה לגפילטע רגיל"

מחמם את הלב: לקראת ראש השנה שיחול הערב (ראשון) יצאה העמותה לעזרה מיידית לניצולי השואה בקריאה לניצולים לקבל ארוחות חג דיאטטיות. "הגפילטע פיש יצא משהו עם ממתיק סטיביה. זה יצא כל כך טעים שאי אפשר להבדיל בין זה לגפילטע פיש רגיל", סיפרה תמרה מור, מנכ"לית בהתנדבות של העמותה.

מור סיפרה שהיוזמה נולדה מתוך הצורך של ניצולי שואה רבים בארוחות דלות בסוכר או בשומנים מסיבות בריאותיות. "50 אלף ניצולי שואה חיים מתחת לקו העוני שרובם המכריע סובלים מחוסר במזון ורבע מהם ממש רעבים. אנחנו מציעים לניצולים ארוחה דיאטטית. יש המון ניצולים שסובלים מסוכרת ולא יכולים לאכול מאכלי חג רבים שמכניסים בהם סוכר". מור תיארה את ההכנות לארוחת החג: "עבדנו כל אתמול והכנו גפילטע פיש בלי סוכר, כבד קצוץ כמעט בלי מלח ובלי שומן, צלי דיאטטי, אפילו קינוחים בלי סוכר. יש לנו גם מנות רגילות שאנחנו מאוד נשמח לתת אותם לניצולי שואה נזקקים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
המתנדב אדם מדרפור והגפילטע שהכין/מערכת וואלה, צילום מסך

"אנחנו יודעים שיש הרבה מאוד ניצולי שואה שלא טורחים להתקשר כי אין להם כבר אמון במדינה, בממסד ובעמותות שלא נותנים להם כלום. אנחנו רק מבקשים שירימו טלפון ויקבלו עזרה. אנחנו יודעים שיש המון ניצולי שואה בודדים שאין להם אף אחד בעולם והם לבד בחג ולא יהיה להם מה לאכול".

העמותה מופעלת כבר ארבע שנים וחצי על ידי מתנדבים בלבד, שאחד מהם הוא השף אדם שסייע להכין את הארוחה שתוגש היום לניצולים סייע להכין אדם. אדם, שהתנדב בעברו בארגון "רופאים ללא גבולות" בדרפור, ראה לפני ארבע שנים סרט על השואה, זועזע קשות ופנה לעמותה וביקש להתנדב. הוא לא ידע דבר על השואה וזה הזכיר לו את מה שעשו להם בדרפור, אבל זה הרבה יותר גרוע, לדבריו.

בעמותה מציינים כי ישמחו למתנדבים להעברת המזון הערב וביתר ימי החג. כמו כן, זקוקים בעמותה למתנדבים לשיחות עם ניצולי שואה, לניקיון בבתיהם, להסעות ולליווי לרופאים, מתנדבים מקצועיים כמו פסיכולוגים ועורכי דין, אנשי מקצוע בתחום התיקונים ומתנדבים להפעלת מוקד העמותה. ניתן ליצור קשר עם העמותה בטלפון 03-5257888 או במייל helpline77@gmail.com.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully