וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזינו להנגבי מהלל את נתניהו: משה רבנו של ימינו

פנחס וולף

16.9.2012 / 9:42

מקורבו של ראש הממשלה, ששואף לחדש ימיהם כקדם, הסביר כי "הוא יבחר בין איפוק מסוכן למעשה בגין", בהזכירו את תקיפת הכור בעירק. "זה נס שדווקא הוא עומד בראשנו", התמוגג

פנחס וולף

"תארו לכם שנתניהו היה פורש לפני כמה שנים כשהליכוד הפסיד, כמו שמנהיגים בעולם פורשים וכמו שהוא עצמו פרש בעבר, מי היה יכול להנהיג היום את המדינה – שלי יחימוביץ', יאיר לפיד, שאול מופז, ועוד שמות שאני לא מזכיר? היינו נשארים ממש נטולי הנהגה" - כך קבע חבר הכנסת לשעבר ומקורבו של ראש הממשלה, צחי הנגבי, בכנס פעילי ליכוד, בנאום שהקלטתו הגיעה לידי וואלה! חדשות. "כמו שידעו (משמיים - פ.ו.) ללקט לפעמים את הילד הג'ינג'י, האדמוני הזה, דוד המלך, ולקחת אותו למנהיגות, ולקחת את משה רבנו מאחורי העדר, כי ראה שרץ אחרי כבשה וטיפל בה ברחמנות כמו שמטפלים בעם, אז הוא (אלוהים) לקח אותו למנהיגות, כך היום – משמיים הבטיחו שבראש מדינת ישראל ניצב האיש המתאים והחזק ביותר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחמאות מקיר לקיר, בדרך לחידוש ימיהם כקדם. נתניהו והנגבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנגבי אמר את הדברים בהקשר למאבק הישראלי בתכנית הגרעין האירנית, תוך שהוא מציג בפני פעילי הליכוד שני סוגים אפשריים של מנהיגות – כל אחת מתאימה לזמנה; יצחק שמיר, שלדבריו מנהיגותו התבטאה באיפוק במלחמת המפרץ הראשונה, כאשר לא הגיב על ירי טילי הסקאד לעבר ישראל, זאת כדי לא לפגוע בקואליציה שהובילה ארצות הברית עם מדינות ערב.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

הנגבי: נתניהו יבחר בין איפוק לבין "מעשה בגין"

"והיו גם מנהיגים שידעו לקום ולעשות מעשה כשכבר לא היתה ברירה", המשיך הנגבי, "כמו מנחם בגין בנושא של הכור העירקי ב- 1981". "אל מול כל מי שאמר לו 'אל תעז' - הוא העז, כולל מחוץ לארצנו, ארצות הברית, וגם בתוך ארצנו פנימה – ראש אמ"ן וראש המוסד, שניסו למנוע בעדו, אבל הוא החליט. הוא היישיר מבט להיסטוריה היהודית ולא אפשר נשק להשמדה המונית בידי אויבינו", הדגים הנגבי סוג שני של מנהיגות, על פיו.

בשלב הבא הציג הנגבי את הדילמה העומדת בפני נתניהו. הוא אמנם לא אמר זאת מפורשות, אך מדבריו קשה שלא להבין את דעתו בעניין, לפיה במידה שלא תהיה ברירה לישראל - על נתניהו יהיה לתקוף באירן, "כמעשה בגין". לדבריו, "נתניהו צריך להחליט האם לנהוג איפוק, כדי לחזק את הקשר והברית עם ארה"ב, ויש בכך סכנות, או שהוא צריך לנהוג מנהג בגין ולקום ולעשות מעשה, כמובן אם יכלו כל הקיצים ולא תהיה ברירה ולא יהיה מושיע. אף אחד מאיתנו לא היה רוצה להיות במקומו". לדברי הנגבי, מדובר ב"הכרעה גורלית, הכרעה קשה, אבל מה שאנחנו כן רוצים לעשות זה לחזק אותו ולהיות לצדו ולשמור מכל משמר את חופש הפעולה שלו כמנהיג לאומי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם שר ההגנה האמריקאי לאון פאנטה, יולי 2012. עומר מירון
יעשה "כמעשה בגין"? נתניהו ושר ההגנה האמריקאי, פאנטה/עומר מירון

"נס קרה לישראל שבעת הזאת ניצב אדם חזק, מנוסה, שיש לו קשר עמוק לערכים ולשורשים הכי עמוקים של ההיסטוריה היהודית, גם מבית אבא וגם מהניסיון האישי שלו לאורך כל-כך הרבה שנים, וגם כמי שאיבד אח, בדיוק בסוג כזה של מאבק, על קיומנו ועתידנו", המשיך הנגבי במחמאותיו לראש הממשלה. "עלינו לתת לו את הגיבוי. כי מנהיג, גם כשהוא לבד בצמרת, הוא בודד בהכרעה. הוא יותר חזק כשהוא יודע שתנועתו עומדת מאחוריו. טוב שבעת הזאת הליכוד מאוחד, אין לנו את הימים של המחנות והמאבקים והפלגנות – כל מה שידענו בעבר. זאת הרגשה שמשמיים משגיחים עלינו ומאפשרים להנהגה בעת הזו להיות מסוגלת לקבל הכרעות".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully