וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחה תובענית: ניסו "לעקוץ" את המשטרה ונכשלו

גלעד גרוסמן

14.9.2012 / 14:13

נדחתה תביעה שהגישו אב ובנו נגד המשטרה בטענה ששכחו אמצעי לחימה בג'יפ שאלו רכשו ממנה. מבדיקה הסתבר שמקרה זהה - ויחיד במינו - קרה לבן אחר במשפחה. "צירוף מקרים תמוה"

בית משפט השלום בהרצליה דחה לאחרונה תביעה בגובה 65 אלף שקלים שהגישו אב ובנו נגד המשטרה, לאחר שטענו כי הבן מצא אמצעי לחימה בג'יפ שקנה האב מהמשטרה. זאת, בין השאר, מכיוון שידוע רק על מקרה אחד שבו נמצאה תחמושת במכונית שנרכשה מהמשטרה - מכונית שרכש בנו השני של התובע.

בתביעה, שהוגשה במרץ אשתקד נגד המשטרה, נטען כי האב קנה בשנת 2009 מכונית שהיתה בשימוש משמר הגבול והוצעה למכירה באמצעות מכרז של מנהל הרכב הממשלתי. לאחר מספר חודשים הוא מכר את הרכב לבנו. באוקטובר 2010 החליט הבן לבצע ניקיון יסודי במכונית, שכלל גם פירוק מושבים ופירוק דפנות הרכב. אז הוא גילה לתדהמתו עשרות קליעי רובה, אבוקות תאורה, כדורי גומי ופצצת מטול רימונים. חבלני משטרה הוזעקו לביתו של התובע ופוצצו את התחמושת. הם גם חיפשו אמצעי לחימה נוספים ברכב ולא מצאו דבר. עם זאת, התובע טען כי כמה חודשים לאחר מכן פירק פנלים במכונית ומצא שם אמצעי לחימה נוספים.

מנגד, בפרקליטות מחוז תל אביב טענו כי מדובר בשימוש לרעה בהליכי משפט. עו"ד אריאל נתן, שייצג את המשטרה, טען כי בכל שנה מוכרת המשטרה 700 כלי רכב, אשר עוברים בדיקות קפדניות. מכל כלי הרכב שנמכרו ידוע רק על מקרה אחד שבו נמצאו אמצעי לחימה במכונית כזאת - המקרה של האח, שהגיש תביעה זהה כשנה וחצי קודם לכן וזכה בפיצויים בסך 8,500 שקלים. לטענת המשטרה מדובר בצירוף מקרים בלתי מתקבל על הדעת.

"צירוף המקרים מעורר על פניו תחושת אי נוחות", כתבה הרשמת ענת דבי בפסק הדין. היא הוסיפה ש"הסיפור מראשיתו הינו סיפור תמוה", והתקשתה להבין מדוע שוטרים יכניסו אמצעי לחימה לתוך דפנות הרכב, כאשר לא ניתן להשתמש בהם מבלי לפרק את הרכב. עוד תהתה מדוע החליט הבן לפרק את דפנות הרכב בבוקר לפני יציאתו לעבודה, וכיצד קרה שבדיוק אותה התחמושת נמצאה בשתי המכוניות של האחים. הרשמת גם הבהירה כי בכל מקרה מדובר באמצעי לחימה ישנים ובלתי מסוכנים, וקבעה שעל התובעים לשלם למשטרה 5,000 שקלים הוצאות משפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully