וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוסר ראיות: ייסגר התיק נגד אלוף תיבון שנחשד בהטרדה מינית

14.9.2012 / 0:01

הפרקליט הצבאי הראשי החליט לסגור את תיק החקירה נגד מפקד הגיס הצפוני, אלוף נועם תיבון לאחר שלא נמצאה תשתית ראייתית מספקת לתלונת הקצינה. פרקליטה: "מצ"ח לא חקרה לעומק"

הפרקליט הצבאי הראשי, תת-אלוף דני עפרוני, הורה אמש (חמישי) לסגור את תיק החקירה נגד מפקד הגיס הצפוני, אלוף נועם תיבון. זאת לאחר שלא נמצא בסיס ראייתי מספק להעמדתו לדין בעקבות תלונה על הטרדה מינית שהוגשה נגדו בידי קצינה ששירתה תחתיו - כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות.

בתלונתה, אשר הוגשה במשטרה הצבאית לפני כשבועיים, טענה הקצינה כי לפני כשנתיים, בעת שהגישה לאלוף מסמכים לחתימתו, ליטף אותה בישבנה להפתעתה הגמורה. באירוע אחר, טענה הקצינה כי תיבון הטריד אותה מילולית. התלונה הועברה לידי המשטרה הצבאית החוקרת, שפתחה בחקירה וזימנה אליה את הקצינה למתן עדות - יותר מפעם אחת. תיבון, מצדו, התעקש כי מדובר בעלילה שנרקמה מכיוון שהוחלט לסיים את שירותה של הקצינה בצה"ל. הוא הכחיש בתוקף כל קשר עם הקצינה וכל מגע עמה ואף העביר על כך מכתב לאלופי המטה הכללי.

תת-אלוף נועם תיבון הועלה לדרגת אלוף ומונה למפקד הגיס הצפוני. ינואר 2012. דובר צה"ל
הכחיש את הטענות נגדו לאורך כל הדרך. תיבון/דובר צה"ל

בשבוע שעבר נערך בבסיס מצ"ח עימות בין הצדדים, במהלכו חזר תיבון על דבריו ואמר לחוקרות בחדר: "היא משקרת". בשלב מסוים, כך סיפר גורם המקורב לעימות, הישיר תיבון מבט לעבר הקצינה ואמר לה: "את משקרת". הקצינה התרעמה, והשיבה לו: "למה נגעת בי? אני אספר בדיוק את מה שקרה והחוקרים יחליטו". חומר החקירה הועבר לעיונו של הפרקליט הצבאי הראשי שבחן את החומר וכאמור החליט כי יש לסגור את תיק החקירה, לאחר שלא נמצא בסיס ראייתי להעמידו לדין.

עורך הדין יורם מזוז, המייצג את הקצינה, אמר בעקבות ההחלטה לסגור את התיק כי "מצ"ח הזדרזה להעביר את חומר החקירה מבלי לחקור לעומק את טענות הקצינה. לא ברור עד עכשיו למה לא אפשרו לה להיבדק בפוליגרף, למרות שהסכימה לכך, ולמה לא שלחו את האלוף לבדיקה במכונת אמת. יש לה הקלטות בידיים ובמצ"ח התעלמו מכך. אנחנו נבחן את תשובת הפצ"ר ונשקול את צעדנו".

גורם צבאי מסר אתמול בערב כי "הקלות הבלתי נסבלת בה יכולה מתלוננת להכפיש אלוף בצה"ל בעל עבר מפואר אינה נתפשת וזאת בגין אירוע שלא היה ולא נברא".

ממקורבי תיבון נמסר כי האלוף האמין לאורך כל הדרך בחפותו ובכך שהאמת תצא לאור. כמו כן, הוא נבדק בפוליגרף ונמצא דובר אמת. עם קבלת ההודעה הערב הודה אלוף תיבון לחבריו שתמכו בו לאורך כל הדרך, פקודיו בעבר ובהווה, משפחות שכולות ועמיתיו לפורום המטה הכללי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully