וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושפזה לפני חודשים, ומתה מזיהום שנגרם מטמפון

קובי מנדל

13.9.2012 / 9:45

בת 29 מהצפון מתה בבית החולים בנהריה משימוש לקוי באמצעי ההיגיינה. מדובר במקרה ראשון מתוך שניים בחודשים האחרונים; לעומת זאת, חל שיפור במצב הצעירה שהתאשפזה בשבוע שעבר

תושבת הצפון בת 29 שהובאה לפני כשלושה חודשים לבית החולים במצב קשה כשהיא סובלת מתסמונת ההלם הרעלי, שהובילה לזיהום ולקריסת מערכות בגופה בשל שימוש לקוי בטמפון, מתה אמש (רביעי) בבית החולים בנהריה. בשלושת החודשים האחרונים אושפזה האישה במחלקה לטיפול נמרץ וקיבלה טיפול תרופתי אינטנסיבי לאורך כל התקופה.

מבית החולים נמסר כי "אתמול חלה הידרדרות במצבה של הצעירה והיא נפטרה כתוצאה מאירוע לב. אנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה ומחבקים אותה בשעתה הקשה". בתוך כך חל שיפור במצבה של הצעירה בת ה-18 תושבת האזור שהובהלה לבית החולים לפני כשבוע כשהיא סובלת מאותה התסמונת. מצבה מוגדר כעת קל עד בינוני והרופאים מקווים כי תוכל בקרוב להשתחרר לביתה.

אילוסטרציה. ShutterStock
תסמונת ההלם הרעלי הובילה לזיהום ולקריסת מערכות בשל שימוש לקוי בטמפון/ShutterStock

מדובר במקרה השני בחודשים האחרונים שבו מטפלים רופאי בית החולים שבגליל המערבי בצעירה שלוקה בתסמונת ההלם הרעלי, המלווה בקריסת מערכות גוף בשל זיהום שנוצר מאי החלפת אמצעי ההיגיינה הנשי.

"יש לנקוט אמצעי זהירות"

מנהלת היחידה להריון בסיכון גבוה וסגנית מנהל האגף לבריאות האישה בבית החולים, ד"ר אלה אופיר, מסרה שיש צורך לנקוט אמצעי זהירות שונים בשימוש באמצעי היגיינה נשית: "ראשית חשוב להימנע משימוש בטמפון בעת שהאישה לא נמצאת במחזור וכן בתקופה שבין מחזור אחד לאחר. יש חשיבות לשימוש בטמפון עם כושר ספיגה הנמוך ביותר. כמו כן, יש להקפיד להחליפו מדי ארבע עד שש שעות. אנחנו ממליצים לא לישון עם טמפון בלילה ולהיות ערים לשינוי במצב הגופני. בכל מקרה של פריחה, אדמימות, חולשה או חום גבוה, יש להוציא מיד את הטמפון ולפנות לטיפול רפואי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully