וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגות ארה"ב בבנגזי פונתה, "מטוסי ריגול באוויר"

ניר יהב

13.9.2012 / 4:40

לדברי בכירים, לצד המטוסים האמריקאים שנשלחו לאזור, נשלחו גם שתי ספינות נושאות טילים לחופי לוב, "ללא משימה מוגדרת". כמו כן, פרסמה ארה"ב אזהרה לאזרחיה בשבע מדינות

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן דוד, קריינות: לירון בארי

ארצות הברית ממשיכה לנקוט בצעדים בעקבות תקיפת הקונסוליה בלוב: שבע שגרירויות שונות של ארה"ב באזור אפריקה, הקווקז והמזרח התיכון הוציאו אמש (רביעי) אזהרות לאזרחים אמריקאים, על רקע התקיפה בה נהרג השגריר האמריקני כריסטופר סטיבנס, לצד דיפלומטים נוספים. בתוך כך, גורם רשמי בארצות הברית הודיע כי כל הצוות הדיפלומטי בקונסולייה בבנגזי, בה אירעה המתקפה, פונה לשגרירות בטריפולי. לדבריו, בשגרירות בטריפולי צומצמה הנציגות האמריקאית לכדי צוות חירום בלבד.

ההסחה, ההצתה והבריחה הנואשת לגג: כך נרצח השגריר בלוב

במקביל, גורמים בכירים בארה"ב רומזים כי בבית הלבן לא יעברו בשתיקה על האירוע. כלי תקשורית אמריקאים דיווחו כי שתי ספינות קרב, אשר נושאות טילי טומהוק, נשלחו לחופי לוב "ללא משימה מוגדרת". לדבריהם, האחת כבר הגיעה לחופי לוב והשנייה תגיע בימים הקרובים. לדברי גורם בכיר בארה"ב, הצבא צפוי לשלוח באופן מיידי כלי טיס בלתי מאוישים לסייר בשמי לוב, על מנת לאתר מטרות המזוהות עם ארגוני ג'יהאד שלקחו חלק בתקיפת הקונסוליה. הגורם מסר לרשת CNN כי המידע המודיעיני שייאסף יועבר לידי הממשלה בלוב, שתהיה אחראית להוביל תקיפה של המטרות ולהשמידן.

הקונסוליה האמריקנית בבנגזי עולה באש אחרי מתקפה משולבת של חמושים. לוב, 11 בספטמבר 2012. רויטרס
הקונסוליה בבנגזי עולה באש, אתמול/רויטרס

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אשר התייחס אתמול לתקיפה, אמנם לא ציין כי ישנו תכנון להפצצה משותפת עם לוב בשטחה – אולם אמר כי המדינות יעבדו במשותף על מנת להביא את התוקפים לדין. במסיבת עיתונאים שערך בבית הלבן, הדגיש אובמה כי ההרג לא יפגע ביחסיה של ארה"ב עם לוב. גם מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, ציינה מוקדם יותר כי לוב איננה אחראית לתקיפה, אשר בוצעה לדבריה על ידי קומץ של גורמים קיצוניים שאינם משקפים את השלטון במדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

הג'יהאד האיסלמי ברצועת עזה: "צאו להפגין"

במקביל לתכנון תגובה למתקפה, ארה"ב פועלת כעת להבטחת שלומם של אזרחיה ברחבי העולם מחשש שייקלעו לתקריות אלימות נוספות. האזהרות השונות שפירסמו שגרירויות ארה"ב לא התייחסו להתרעה ספציפית, אולם הפצירו באזרחים לנקוט משנה זהירות ולהיות ערניים לסביבתם. עד כה, השגרירויות שפרסמו אזהרה באתרי האינטרנט שלהן הן אלו הנמצאות בארמניה, בורונדי, כווית, סודן, טוניסיה, זמביה וכן השגרירות במצרים – שאתמול הפגינו מולה אלפי בני אדם, ואף שרפו את דגל ארצות הברית במקום.

גורמי ביטחון אמריקאיים סיפרו לרשת CNN כי התקיפה בלוב ככל הנראה תוכננה מראש, כפעולת נקם על מותו של בכיר אל-קאעידה שחוסל לפני כמה חודשים - והשבוע נודע דבר מותו. עם זאת, ההפגנה שנערכה במקביל לתקיפה, התמקדה בנושא שמסעיר את העולם המוסלמי בימים האחרונים והוביל גם להפגנה האלימה בקהיר – סרט אמריקאי חדש הלועג לאיסלם ולנביא מוחמד.

אלפים הפגינו במחאה על סרט "שמעליב את מוחמד". רויטרס
ההפגנה מול השגרירות בקהיר/רויטרס

אמש פרסם ארגון הג'יהאד האיסלמי ברצועת עזה, הודעה בה קרא לתושבי הרצועה לצאת ביום שישי ל"הפגנות זעם" במחאה על הסרט. במקביל, פרסם ארגון הטליבן באפגניסטן הודעה בה קרא למורדים לנקום בחיילים אמריקאים בעקבות הסרט, אשר כלל אינו זמין לצפייה במדינה – לאחר שממשלתה חסמה היום את אתר יו-טיוב על מנת למנוע את תפוצתו.

האחים המוסלמים במצרים: "להפגין נגד הסרט על מוחמד"

גם באירן גינו בחריפות את הסרט השנוי במחלוקת, וממשרד החוץ במדינה נמסר כי מטרת יוצרו הייתה לפגוע בקודשי האיסלם. כמו כן, בסוכנות הידיעות האירנית "פארס" דווח כי מחר צפויות להתקיים הפגנות מחאה נגד הסרט בטהרן. במקביל, דיווחו כלי התקשורת הערביים כי כבר הערב הפגינו כמה עשרות בני אדם מחוץ לשגרירות ארה"ב בטוניסיה, אשר פוזרו על ידי כוחות הביטחון במדינה באמצעות גז מדמיע.

צפו בטריילר של הסרט "תמימות המוסלמים"

בעקבות הסערה שחולל הסרט בעולם המוסלמי, שוחח אמש רמטכ"ל ארה"ב, הגנרל מרטין דמפסי, עם הכומר הקיצוני טרי ג'ונס, וביקש ממנו לחזור בו מתמיכתו בסרט שלועג לנביא מוחמד. "בשיחה קצרה, הגנרל דמפסי ביטא את חששו מטבעו של הסרט, המתיחות שהוא ילבה והאלימות שהוא יגרום", אמר דוברו של הרמטכ"ל, קולונל דייב לפאן. "הוא ביקש ממר ג'ונס לשקול מחדש את תמיכתו בסרט".

עדכון ראשון: 23:40

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully