וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני החגים: עיצומים לסירוגין של העובדים בנתב"ג

שיבושים נרשמו בטיסות בשל השבתה פתאומית של עובדי רשות שדות התעופה. ברשות אמרו כי בשלב זה כתשע טיסות מעוכבות. אחת הנוסעות: "מאמינה שיהיה בסדר ולא נתעכב יותר מדי"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן דוד

דווקא לקראת ראש השנה, פתחו היום (שני) עובדי רשות שדות התעופה בשביתה פתאומית בנמל התעופה בן גוריון, שגרמה לשיבושים בטיסות ובפעילות נמל התעופה. לפחות תשע טיסות יוצאות עוכבו. הנהלת עוד עובדי הרשות, יחד עם נציגי משרד האוצר, התכנסו למשא ומתן מאומץ במטרה להביא את השיבושים לסיומם. בין היתר, דרשו העובדים לתקן עיוותי שכר, כלשונם, לפי עקרון השוואת תנאים בין עובדים באותו המקצוע במקומות שונים. לדברי העובדים, הם חוששים שמכיוון שכספי הפנסיה שלהם נמצאים בידי רשות שדות התעופה, אם תזדקק לכך, היא עשויה להשתמש בכספים הללו, ולכן הם דרשו שהכספים יופקדו בקרן נפרדת.

נציגת ועד העובדים טענה כי האוצר חזר בו מהסיכומים שהושגו רק בשבוע שעבר, ולכן הם פתחו בעיצומים. "ברגע שהאוצר יחזור בו ויעמוד בהתחייבויות, העיצומים ייפסקו. מדובר בשיבושים לסירוגין שלא עולים על חצי שעה-שעה בנחיתות ובטיסות כדי לא לגרום סבל רב לנוסעים". עם זאת, העריכו הערב כי העיצומים יגיעו לכדי סיום עם ההסכמה שאמורה להתקבל בקרוב.

שביתה בנתב"ג, ספטמבר 2012. בן קלמר
"הנהלת הרשות לא נוקטת בפעולות חוקיות". נתב"ג היום/בן קלמר

מרשות שדות התעופה נמסר כי "הרשות נמצאת במשא ומתן אינטנסיבי עם האוצר במטרה לפתור את המשבר באופן מיידי. בנמל התעופה נפתח חדר מצב כדי לעקוב אחר ההתרחשויות". עוד אמרו ברשות כי "לא מכריזים על שביתות מרגע לרגע, ההסתדרות צריכה להכריז על כך".

במשרד האוצר אמרו בתגובה כי "דווקא באחת התקופות הלחוצות בנמל התעופה, בוחרים העובדים והנהלת רשות שדות התעופה לפתוח בעיצומים על גבם של אזרחי ישראל. השבתת השדה בלי עילה ממשית היא חסרת אחריות לחלוטין ונועדה להמשיך במסע לחץ בלתי לגיטימי. הנהלת הרשות לא נוקטת בפעולות חוקיות כדי למנוע מהעובדים מלהשבית את השדה פעם אחר פעם. האחריות המלאה לנזקי השביתה ולהשלכותיה מוטלת הן על ההנהלה הן על העובדים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"מאמינה שיהיה בסדר ולא נתעכב יותר מדי"

יעלה אייזנבך, שאמורה להמריא בטיסה ללונדון, סיפרה על המתרחש בנמל התעופה. "לפני כחצי שעה הגעתי לשער, ואז הבנתי שהתחילה שביתה כמה דקות קודם לכן. לא הבנתי מה זה אומר, אז הלכתי לדיילים ואמרו לי שהם גם לא יודעים. אחותי בדקה, ואמרה לי שהתחילה שביתה".

עם זאת, לטענתה של אייזנבך השדה כבר חזר לפעילות תקינה. "חיכיתי פה ובדיוק עכשיו פתחו את השער, כנראה שהכל הסתדר, תודה לאל".

"הטיסה שלי הייתה אמורה לצאת ב-17:15. היו מלא אנשים שחיכו ויש תור ענק, אבל פתחו את השער אז אני מאמינה שיהיה בסדר ולא נתעכב יותר מדי", סיפרה אייזנבך. "יש מכונית שאמורה לאסוף אותי. זה בחיים לא קרה לי. אז אמרתי, מה אני אחזור עכשיו? אני עם הכרטיס עלייה למטוס, והקניות מהדיוטי פרי".

לקריאה נוספת
לפני שבועיים: שיבושים בנתב"ג עקב פיטורי עובדים זמניים
בוטלה הטיסה? כל הזכויות שאתם זכאים להן

(עדכון ראשון: 18:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully