וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני החגים: שביתה פתאומית בנתב"ג

ספיר פרץ

11.9.2012 / 16:57

ועד עובדי רשות שדות התעופה שובתים לסירוגין, מה שמשבש את הפעילות בנמל התעופה. העובדים דורשים להסדיר את הטיפול בכספי הפנסיה שלהם ולתקן עיוותי שכר

בשיא עונת התיירות: ועד עובדי רשות שדות התעופה פתחו בשביתה "פראית" ופתאומית הגורמת בשעות האחרונות לשיבושים בטיסות ובפעילות נמל התעופה בן גוריון. נכון לרגע זה, העובדים חידשו את הפעילות השוטפת כדי להפחית בעומס שנוצר בנתב"ג. הם מתכוונים לייצר "שביתה מתחלפת" - ישבתו לחצי שעה-שעה, לאחר מכן ישחררו את הפקק לזמן מה, ואז שוב ישבתו לחצי-שעה-שעה - וחוזר חלילה עד שמשרד האוצר ייענה לדרישותיהם.

בעוד ההמראות חזרו לפעילות תקינה פחות או יותר, שיבושי עובדי נתב"ג באים לידי ביטוי ברגעים אלה בעיקר במתן הכבודה.

השביתה פרצה משום שבקשות חוזרות ונשנות של העובדים למצוא פתרון לטיפול בהסדרת כספי הפנסיה שלהם וכן לתיקון עיוותי השכר בין עובדים במשרות זהות - לא נענו על ידי משרד האוצר.

מרשות שדות התעופה (רש"ת) נמסר בדקות האחרונות כי "רש"ת נמצאת במשא ומתן אינטנסיבי עם האוצר במטרה לפתור את המשבר באופן מיידי. בנתב"ג נפתח חדר מצב כדי לעקוב אחר ההתרחשויות".

מחכים לממונה על השכר

ברשות שדות התעופה ממתינים כעת לתשובתו של הממונה על השכר באוצר במטרה להביא לפתרון המשבר, זאת לאחר שכבר לפני כשבועיים הושגו עקרונות לפתרון של פערי שכר שהתגלו אצל עובדים ותיקים ברמות שכר נמוכות. "מדובר בהבנות שהוסכמו אך יחד עם זאת לא הבשילו להסכם משפטי כמתחייב ולכן הועד פתח בשביתה", נמסר מרש"ת. עוד נמסר כי טיסות שעוכבו ממריאות בשעה זו אך הפעילות בשדה מתנהלת בקצב איטי מהרגיל.

ממשרד האוצר נמסר: "דווקא באחת התקופות הלחוצות בנמל התעופה, בוחרים העובדים והנהלת רשות שדות התעופה לפתוח בעיצומים על גבם של אזרחי ישראל. השבתת השדה בלי עילה ממשית היא חסרת אחריות לחלוטין ונועדה להמשיך במסע לחץ בלתי לגיטימי. הנהלת הרשות לא נוקטת בפעולות חוקיות כדי למנוע מהעובדים מלהשבית את השדה פעם אחר פעם. האחריות המלאה לנזקי השביתה ולהשלכותיה מוטלת הן על ההנהלה הן על העובדים".

שביתה זו מצטרפת לשביתת העובדים מלפני כשבועיים שפרצה מאותן סיבות וגם בגלל שהנהלת רש"ת החליטה לפטר 100 עובדים ארעיים, החל מסבלים וכלה בדיילי קרקע שיפוטרו, כך טענו העובדים, במנות: 30 עובדים יפוטרו באופן מיידי, 30 נוספים יפוטרו בעוד כשבוע והיתר בשבוע שלאחר מכן.

עוד טענו כי הפיטורים נעשו "מהיום להיום ובטיימינג הגרוע ביותר של שיא עונה" וגרמו מאליהם לשיבושים. "לא צריך ליזום עיצומים. המחסור בכוח-אדם יגרום מעצמו לשיבושים בהתנהלות התקינה של הנמל", אמרו.

כבר ביולי השנה איימו עובדי רש"ת כי אם תצומצם מצבת כוח-האדם ואף לא תתוגבר, העובדים לא יוכלו לעמוד בעומס העבודה, והפעילות התקינה בשדה התעופה תשובש. העובדים איימו בצעדי מחאה גם אם לא יימצא פתרון לטיפול בהסדרת כספי הפנסיה שלהם. מדובר בכספי פנסיה בסך 2.6 מיליארד שקל של העובדים וגמלאי רש"ת, שהוועד דרש להעביר לחשבון נאמנות. בוועד טענו היום כי גם הסוגיה הזו לא טופלה.

בשעות האחרונות נוסעים זועמים על ההשבתה, ונוסע שעוכב בנמל התעופה סיפר ל"גלובס", כי טיסת לופטהנזה שהיתה אמורה להמריא ב-16:30 עוכבה עד להודעה חדשה. לדבריו, נציג לופטהנזה הודיע לנוסעים כי הטיסה לפרנקפורט תתעכב עקב 'שביתה פתאומית' של עובדי רשות שדות התעופה בנתב"ג.

ועד העובדים יודע מתי לשים יד על השאלטר וללחוץ כדי להשיג את שלו: על פי הערכות רשות שדות התעופה, מיום חמישי הקרוב, 13 בספטמבר ועד 11 באוקטובר, צפויים לעבור בנתב"ג כ-1.21 מיליון נוסעים יוצאים ונכנסים, בכ-7,700 המראות ונחיתות. ימי השיא צפויים להיות ב-13 בספטמבר עם 65,790 נוסעים בשני הכיוונים ב-411 המראות ונחיתות, ב-19 בספטמבר עם 56,892 נוסעים ב-340 המראות ונחיתות, ב-20 בספטמבר עם 64,310 נוסעים ב-399 טיסות, ב-27 בספטמבר עם 59,864 נוסעים ב-380 טיסות וב-4 באוקטובר עם 57,349 נוסעים ב-364 טיסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully