וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי: "תהרגו אותי, לא שמעתי על הכור הסורי"

11.9.2012 / 14:12

הרמטכ"ל לשעבר, שכיהן בתפקיד בזמן השמדת הכור הסורי בדיר א-זור, הכחיש את הדיווח ב"ניו יורקר" אתמול על שישראל עומדת מאחורי התקיפה. "לא חושב שצריך לדבר על זה", הוסיף

צילום: כלכליסט TV, עריכה: גדי וינסטוק

הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, שכיהן בתפקיד בזמן תקיפת הכור הסורי בשנת 2007 שעל פי פרסומים זרים בוצעה על ידי ישראל, מכחיש כל קשר לידיעות שהתפרסמו לאחרונה בנושא. "שמעתי הבוקר שצה"ל תקף ב-2007 כור סורי", אמר אשכנזי בכנס של העיתון "כלכליסט", "תהרגו אותי, אני לא שמעתי דבר כזה". עם זאת, אשכנזי הוסיף כי הוא סבור ש"לא צריך לדבר על דברים כאלו".

כור גרעיני בליד העיר דיר א-זור בסוריה שנבנה בסיוע צפון קוריאה והופצץ לפי מקורות זרים ב-2007 על ידי ישראל. DigitalGlobe, AP
האתר בדיר א-זור, לפני השמדתו/AP, DigitalGlobe

אתמול פורסם ב"ניו יורקר" האמריקאי כי ב-6 בספטמבר מעט אחר חצות, המריאו רביעיית מטוסי 15-F ורביעייה נוספת של מטוסי 16-F ישראליים מבסיסי חיל האוויר לעבר הים. על פי פרסומים זרים, הם טסו צפונה לאורך חוף הים התיכון ולאחר מכן פנו מזרחה והמשיכו בטיסה בנתיב החופף לגבול סוריה-טורקיה, בדרכם להפציץ את המתקן הגרעיני הסורי בדיר א-זור. כשעה לאחר ההמראה, כך על פי הניו יורקר, הטייסים עלו בקשר ודיווחו את מילת הקוד "אריזונה" – שמשמעותה היתה על פי הפרסומים שהכור הופצץ ב-17 טונות של חומר נפץ – והושמד.

הפעולה בוצעה לכאורה לאחר שסוכנים של המוסד, כך על פי הפרסום בניו יורקר, פרצו לחדר מלון של מדען הגרעין הסורי איברהים עותמאן בווינה שבאוסטריה, וגנבו ממחשבו האישי תמונות של המתקן בדיר א-זור. המתקן, לפי הפרסום, דמה דמיון רב למתקן גרעין של קוריאה הצפונית, ובנוסף, בתצלומים נראו טכנאים קוריאנים במתקן הסורי. עוד מתאר התחקיר את דרך קבלת ההחלטות בממשלת אולמרט-לבני, שהובילה כביכול להפצצת המתקן הסורי הסודי.

מספר ימים לאחר התקיפה שכאמור, על פי פרסומים זרים, בוצעה על ידי ישראל, שחרר דובר צה"ל לשעבר תת-אלוף (במיל') אבי בניהו קלטת וידאו לכלי התקשורת בישראל בה נראים אלופי המטה הכללי וביניהם אשכנזי, מחייכים ומשיקים כוס יין לחג. הפרשנות שניתנה לצילומים על ידי פרשנים ביטחוניים זרים היתה כי הרמטכ"ל אשכנזי הפגין שמחה לאור תוצאות התקיפה. בניהו התייחס היום לפרסומים בהלצה ואמר כי "כל מה שאני מוכן לומר הוא שהייתי דובר צה"ל הראשון ממוצא סורי שאביו ואמו נולדו בסוריה תחת רמטכ"ל, גבי אשכנזי, שאף הוא ממוצא סורי. כל השאר קראתי בעיתון".

התקיפה שלא דלפה: כך נעצר הכור הגרעיני בסוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully