וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינת האילוף: למה הכלב שלי לא אוהב אותי?

דרור בראל

18.9.2012 / 12:10

דרור בראל, המאלף של וואלה! בעלי חיים, עונה לשאלות גולשים נוספות: מה עושים עם כלב שמפחד מגברים?

אילוסטרציה. ShutterStock
הכלב נובח על רוכבי אופניים/ShutterStock

הכלב שלי בן שנתיים. כשאנחנו צועדים ברחוב ועל פנינו חולפים רצים או רוכבי אופניים, הוא תמיד נובח ואף מנסה לתקוף אותם. מה עושים על מנת לפתור את הבעיה?

תשובה: כלבים תוקפים אופניים ורצים בדרך כלל כתגובה של פחד, או לחילופין כתגובה יצרית של צייד וניצוד. מאוד חשוב לדעת מאיזה גזע הכלב, ולראות סימנים נוספים המאפשרים לזהות את סיבת התגובה. אני ממליץ לפנות למאלף מוסמך ומנוסה שיוכל לאפיין את התנהגות הכלב וייתן לך עצות פרודוקטיביות לפתרון. במידה ומדובר בפחד יש לטפל בגורם הפחד ולהרגיע את הכלב, כך שתגובותיו יתמתנו ואולי אף יעלמו לגמרי. במידה ומדובר בכלב צייד המגיב איסטנקטיבית, יש לטפל בכך משמעתית ולהסיט את תשומת הלב של הכלב מהגורם המפריע.

הכלב שלי אוהב את כל בני המשפחה שלי, חוץ ממני. אני מנסה לשחק איתו אבל הוא לא מגיב אלי. אני קוראת בשמו והוא מתעלם ממני, וכשאחד מבני המשפחה קורא לו, הוא מגיע. האם יש לו בעיה איתי שמונעת ממנו להתקרב אלי?

כלב לברדור וצעירה. ShutterStock
אותה הוא דווקא אוהב/ShutterStock

תשובה: עליך לבנות את הקשר עם כלבך ולהשקיע בקשר זה. אינני מכיר את מערכת היחסים בתוך משפחתך ולכן אין באפשרותי להתייחס ספציפית למקרה שלך. כמו בכל קשר, גם במערכת היחסים עם הכלב צריך להשקיע. אין ספק כי הכלב יעריך אותך יותר במידה ותשקיעי בו זמן, תטיילי איתו, תתני לו אוכל ותקחי אותו לטיפולים.

אימצתי כלב לפני שנתיים מעמותה. אומנם יש שיפור גדול מאז שלקחתי אותו, אבל הוא עדין פוחד מכל דבר, ורק בבית הוא משוחרר ושמח. כשיש רעש- הוא מתחבא. הוא אוהב כלבים אבל מפחד מאנשים וגברים בפרט, ואני לא יכולה לצאת איתו לטיול ארוך כי הוא משתין מפחד. מה עושים?

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
כלב קטן עטוף בשמיכה. ShutterStock
איך מטפלים בכלב שמפחד בעיקר מגברים?/ShutterStock

תשובה: בטיפול בפחד של כלב יש להתאזר בסבלנות רבה. הטיפול יכול לקחת הרבה זמן ולעיתים הוא לא עוזר והפחד לא ממש חולף . על מנת להקל על הכלב יש לחסום אותו כמה שיותר לגורם הפחד, במקרה זה אנשים וגברים בפרט. את החשיפה יש לעשות בצורה מבוקרת והדרגתית כדי לא להפחיד אותו יותר מידי. רצוי ליצור הקשר חיובי במפגשים אלו, כמו מזון חטיפים טעימים, או משחק אהוב.

הכלב שלי נמצא בחצר ונובח על כל מי שנצא מחוץ לגדר, כלבים ואנשים, גם ביום וגם בלילה. זה מפריע לשכנים מאוד. מה עושים?

כלב שיקוקו על הדשא. ShutterStock
לא מפסיק לנבוח ולשגע את השכנים/ShutterStock

תשובה: כלבים שנובחים על אנשים או כלבים אחרים מחוץ לגדר אלה הם כלבים טריטוריאלים בדרך כלל ששומרים על הטריטוריה שלהם מפני גורמים חיצוניים לא מוכרים ומאיימים. לשאלה האם כל אדם או כלב העובר מחוץ לגדר הינו גורם מאיים - התשובה בדרך כלל היא לא. אך לא נקודת ההשקפה שלנו עומדת במבחן אלה של הכלב, ולכן יש לבחון את אופיו ואת ביטחונו העצמי של הכלב על מנת לקבל את התשובה. קיימים גזעים, כמו הכנעני למשל, שהם כלבים יותר חשדנים ולכן הם יכולים להפוך רעשניים יותר.

צילומים: ShutterStock

רוצים לדבר על זה? כנסו לפורום כלבים של וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully